Ulrika och fredagsfunderingen

Har gottat ner mig i dubbla täcken och intar snart fosterställning, somnar bäst när jag är bollformad. Undra om det sitter i sedan embryo-tiden? Äsch, det var ändå inte det som var funderingen.

Det här med uttryck...är konstigt ibland. "Who gives a fuck?", till exempel. Kan jämföras med "Vem fan bryr sig?". Okej. Men om man tänker mer bokstavligt så är svaret på frågan; jättemånga. Jag vet jättemånga som gärna ger ett. Ofta är det också allt som ges. Personen som mottager denna "gåva" däremot, kanske har mer att ge och väntar därför på ett samtal som aldrig kommer. Ett sms som aldrig plingar. Och om det plingar, så plingar det från fel person. "Batteriet kanske tog slut..." I fyra dagar? Ja, för det kan vara förjävla lurigt att få tag i el, du vet.

Men nej, det är helt enkelt så att människan doesn't give a fuck. Längre.

Och gladast av alla är jag. Jag som slipper vara en del av jakten, förvirringen, förväntningen och förkrossningen. Jag som paxat och som paxats. Jag som vet att det är just du och jag som är vi. Lucky me.





Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: din egen...

Sen finns det "sköt dig själv och skit i andra", kanske det fulaste man kan säga, eller tänka för den delen, avsaknad för empati är det mest oattraktiva som finns.

Du är den direkta motsatsen - det mest attraktiva som finns, du är underbar.

2011-11-19 @ 22:39:28

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0