And here it goes

Nu var det länge sedan igen, ack du grymma värld! Och så har det hänt så mycket så man inte vet var man ska börja. Anyhow, det blev ju lite vulkan-strul tidigare och ofrivillig ledighet för en stund men sedan en tid tillbaka är allting som vanligt igen. Det tackar vi för - eftersom jag har världens bästa jobb och vill fortsätta ha det så. Träffar fler o fler fina kollegor och jag blir alldeles glad i själen så fort jag hoppar av tåget vid Kastrup :)

Har blivit mycket träning nu, känns skönt att vara back on track. Ska följa ett 20-veckors program inför tjejmilen, tänkte jag. Motiverande. Dessutom är jag inne i ett grymt skönt energiflow just nu, så det är lika bra att köra på. Började gårdagen med power yoga, tror det var välbehövligt för en stiff gammal flygvärdinna faktiskt. Ska försöka hinna med det någongång i veckan åtminstone - fast om jag måste stressa till passen så förlorar det ju sitt syfte egentligen...Jaja, jag kände mig väldigt relaxed och fridfull efter gårdagens pass åtminstone.

Hann med att speed-dejta Helen för några dagar sedan ute på flygplatsen, hon hade mellanlandning där ett par timmar. Vi körde London-style såklart och fikade på Starbucks som back in the days. Kul att det klaffade med mitt schema också.

I tisdags fixade jag naglarna på Pleasure Divas, så jag kan numera stoltsera med välvårdade tassar. De hade ett bra erbjudande på gelé med fransk manikyr så jag slog till. Funkar faktiskt riktigt bra med lite längre naglar - känner mig inte alls handikappad som jag hade trott. Inte på det sättet åtminstone. Däremot har jag och mitt icke-existerande lokalsinne slagit till igen. Körde vilse från mataffären och djiiisess, det tog tid innan jag av en slump hittade hem...

Diverse fika-sessions med mina kursare har det också blivit en del av på senaste, härliga tider med soliga uteserveringar och glada människor. Fan va folk är trevliga härnere!

En rolig grej; Har bokat flyg till Holland - En weekend i Amsterdam/Rotterdam comin´up! Åker om ett par veckor och blir där lördag till tisdag. Ska hälsa på Kevin, en kille som jag träffade sista kvällen uppe i Norrland. Han var där med holländska försvaret som hade vinterövningar (snöbollskrig...?) i Arvidsjaur. Som vanligt hade jag dålig tajming och flyttlasset rullade söderut dagen efter. Men vi har iallafall hållit kontakten sedan dess och det ska bli jätteskoj att ses :) Ska bo i Rotterdam men hoppas hinna med Amsterdam också, har varit sugen på att åka dit rätt länge nu. It´s gonna be great, det tror jag det!

En rolig grej till; Till helgen kommer Säfs och hälsar på! Hon ska på introduktionspass för sommarjobbet, men resten av tiden är hon min och då ska vi hitta på massa bus. Det kommer bli helt jäkla grymt. Kör nog en favorit i repris med frukost på Scandic :D Sedan borde det hinnas med lite rajraj, blir åtminstone förfest här i lyan med diverse folk på fredag - woohoo!

Just nu sitter jag och skövlar i mig hemmagjord yoghurtglass och funderar på vad jag mer skulle skriva? Jag kan ju alltid dra den om raggsockorna; Igår kväll lyckades jag med konsten att köra ner ena hälen i min tekopp som jag ställt på golvet vid sängen. "Åhh, varmt och skönt", tänkte jag som trodde att jag placerat foten på batteriladdarn till datorn (den blir sjukt varm nämligen). Efter en stund insåg jag att det var blött också och då kände jag mig lite efterbliven...

Förövrigt så undrar jag om det är Ulf Lundell som flyttat in i våningen under och plånkar på skrammellådan titt som tätt, det låter åtminstone väldigt Uffigt när han tar ton. Ibland klinkas det på piano också. Trevligt. Ibland vaknar jag dock av att någon bara mongo-skriker från 06.30 på morgonen, men då är det inte Uffe och inte heller trevligt...

Näevars, nu ska jag nog kila ner på stan en sväng och bara strosa runt i lite affärer. Har "jobbat" idag, men hade standby på flygplatsen bara och blev inte utringd. Mellan 05.00-10.00 halvsov jag under en fleecefilt i crewrummet. Sweet life. Imorgon blir det en intensiv dag, resterande 3 har jag standby igen innan jag går på ledighet. Som sagt, världens bästa jobb. Alltså ärligt talat, jag har det så jävla bra på alla sätt - Denna sommar kommer bli kick-ass! I just know it.

Ta-ta for now!


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0