Shame on me

25 dagar sedan sist. Att det ska vara så svårt att hålla igång flowet...

I början av månaden kom världens bästa Säfström farande från Karlskrona för att förgylla tillvaron över en helg. Vi åt hotellfrukost på Scandic x 2, shoppade, festade och härjade lite. Var inflyttningsfest i lyan också, blev beer pong och massor av trevligt folk. Morgonen efter infann sig en något surrealistisk känsla när jag vandrade runt i lägenheten och de flesta ytorna tycktes invaderade av burkar, glas och flaskor. Men det gick förvånansvärt fort att röja upp eländet! Kvällen efter tänkte vi bara softa, men fick ett infall och drog över till Köpenhamn istället. Vilken härlig atmosfär! Fick riktiga utlandsvibbar och jag har en känsla av att juli-månaden (när Säfström blir temporär Malmö:it) till stor del kommer att utspelas i Danmark. Fanns mycket fint att titta på, mer än så säger jag inte...

Helgen efter åkte jag till Holland och hade några jättetrevliga dagar där med Kevin som tog sitt jobb på allvar och verkligen visade mig runt. Hann med både Haag, Rotterdam och Amsterdam. Första dagen, lördagen, så åkte vi till Madurodam som är hela Holland i miniatyr. Man går runt och kikar på exakta kopior av alla sevärda platser och byggnader, helt sjukt välgjort! Min favorit var flygplatsen, såklart. De hade små KLM-plan som taxade omkring där, väldigt fascinerande :P Fick lite "Skymningssagor"-vibbar. Därefter tog vi en promenad längs stranden i Haag, och det kändes maffigt - som Gold Coast eller nån fet baywatch-strand a´la US faktiskt. Dock var klimatet inte fullt så varmt, men ändå soligt och gott när man satt i lä. Vi tog en öl på en jättemysig uteservering där och sedan åkte vi hem igen och tog en promenad runt i kvarteren där och kikade på superfina hus, det ena snajsigare än det andra. Vilken arkitektur! Som taget ur Sims. Därefter blev det powernap och film hemma hos Kev (jag hade varit uppe hela natten innan, jobbade sent och åkte tidigt till NL) Framåt 23-tiden åkte vi till hans kompis och sedan blev det en utekväll i Rotterdam med hans vänner som var hur goa som helst :) Fick frukost på sängen dagen efter och sen drog vi till Amsterdam. Helt fantastiskt vacker stad, I love it! Käkade världens godaste holländska pannkakor (pyttesmå som serveras med smör och sinnessjukt mycket florsocker på) på ett café och drack kaffe i solskenet. Tog en båttur längs kanalerna sedan och blev guidade runt hela staden, åkte bland annat förbi huset där Anne Frank bodde...Lyckades kamma hem en p-bot också. Kvällen blev lugn med film och pizza, skönt att samla ihop lite energi efter arbetsperiod och intensiva dagar. Sista dagen gick vi på Rotterdam zoo, Diergaarde Blijdorp, och tittade på massa fina djur - och jag är fortfarande barnsligt förtjust i allt fyrbent och var inne i gethagen för att gosa... Var perfekt härligt väder och parken var väldigt fint utformad och alldeles grönskande. Knatade omkring där många timmar och tog ett par fikapauser innan vi åkte in till självaste Rotterdam och kollade läget. Måste bara tillägga att vi lånade hans mammas lilla fräsiga sportbil denna dag och for omkring med taket nerfällt och solbrillorna på - uhh yeah! Då kändes det det som total jävla freeeedooom och att det var sommar på g! Åkte upp i ett 182 meter högt torn och beskådade staden från ovan - häftigt att se ut över hamnen! Skiljde sig väldigt mycket från Amsterdam, modernare och inte fullt så mysigt kanske. På kvällen sa jag hejdå till hans jättegulliga familj+katt och snortidig tisdagmorgon var det dags att åka hem. Vi körde till flygplatsen och det var så himla fint att se dagen börja med morgondisiga fält som utbyttes till sol, med en kaffe i ena handen och en annan hand i den andra...

Back to reality. Brutal-start efter fridagarna. Har haft 5 tidiga incheck och gått upp runt 02.30-04.00 varje morgon. Men det är så värt det när man har roliga kollegor och världens bästa jobb! Dock blir man lite sleten i kroppen och den hänger inte riktigt med i den icke-existerande dygnsrytmen alla gånger...

I lördags träffade jag Berntzon som var nere i söder och det var så härligt! Var runt 4 år sedan vi sågs sist och det har ju hunnits med en hel del sedan dess. Blev en rejäl catch-up med henne och hennes jättetrevliga vän - vi hade några superroliga timmar tillsammans i solskenet och det gav mig massa energi och glädje, längtar om möjligt ännu mera tills de fina sommarmånaderna kickar igång - otaliga roligheter lurar bakom hörnet, nämligen!

Nu är jag hemma-hemma, kom hit i förrgår och det känns helt underbart. Det luktar sommarlovsmorgon och natur, jag har saknat det. Blev grillpremiär i Furuvik igår med Linda och Frida, skoj skoj! På kvällen plockade jag gullvivor till mamma och tassade upp till kyrkogården över ängen. En harmonisk och väldigt fin stund. Sedan drog jag upp till Helen där det blev ett glas rött följt av promenad med henne och Jamie. Lite lustigt att det skulle dröja 2 hela år innan jag träffade hennes kille. Men bättre sent än aldrig! Och han är nu officiellt godkänd - jättetrevlig!

Idag skjutsade jag in brorsan till stan och passade på att renovera mig själv lite. Färgade och vaxade ögonbrynen, samt färgade håret. Blev av med utväxten och passade på att byta nyans på resten också - är numera mer beigeblond och naturlig än tidigare. Känns bra. Jag hittade också en jättefin klänning på Lindex som satt perfekt. En äldre kvinna kom ut ur provrummet bredvid mitt precis när jag gått ut för att titta mig i spegeln och hon blev alldeles till sig och sa att jag var jättevacker och att det var något alldeles extra och helt fantastiskt fint och allt vad det var. Då blev jag generad, men glad. Slutade såklart med att jag köpte klänningen. PR-trick av Lindex kanske? :p Don´t know, but it made my day!

Nu ska jag svida om till träningskläder och bege mig ut på min vanliga tur längs dalälven, jag har saknat att springa den rundan. Har förresten inte tränat alls på grisigt länge nu p.g.a förkylningsaktigheter och för lite tid - men nu är det alltså dags.

Hej på´rä!


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0