Glad, bara

Ojoj, nu är jag väl på g ändå som uppdaterar så snabbt...

Har egentligen inte jättemycket att säga, förutom att jag är på ett märkligt men härligt humör! :)
Igår kände jag mig lite låg och hade för mycket knepiga tankar i huvudet för att kunna somna. Vet inte riktigt vad det var som triggade igång hela verksamheten, men ja, det kändes nästan lite olustigt faktiskt.
MEN! Idag var det en kanondag på jobbet - flög t&r till Salzburg och det flöt på bra. Enda dumheten var att syrgasmasken fastnade i ett hårspänne när jag demade, haaha. Det bjuder jag på. Kände mig mycket säkrare än igår och det känns så himla skönt när man åtminstone har lite koll på vad man pysslar med. Jättebra stämmning i kabinen också, trevliga passagerare och väldigt goa kollegor :) Sånt betyder mycket! Kul också att lära sig nya saker och att flyga lite längre sträckor. Första utlandsflighten ever i Ulles flygkarriär. Hann ta mig en titt på alptopparna genom dörren, innan det var dags att flyga tillbaka till Bergen. Bytte från ett hotell nära flygplatsen till ett i centrala Bergen och här sitter jag och gonar mig nu. Tog nyss en promenad i duggregnet och blev nog lite småförtjust i denna stad. Mysiga gator, berg, vatten. Idylliskt. Kan inte riktigt beskrivas, men lite lantis-romantisk fiskeby fast ändå stad? Äsch, jag vet inte - men jag gillar´t väldigt mycket! Trots gråskalor och höstväder så blir man glad av detta ställe. Hit vill jag åka många gånger, tänk så fantastiskt det måste vara om sommarn...

Som den glass-junkie jag är så slog jag till på en sinnessjukt god glass när jag ändå var i affärn, det är faktiskt lördag ju :) Nåväl, nu till en lite jobbig grej - man ställer om till sommartid inatt. Jag hade tänkt gå upp 04.45 - ska flyga tidigt till Alicante imorgon. Det innebär ju att jag på riktigt går upp 03.45. Dags att lägga sig snart alltså! Är alltid rädd för att försova mig när jag ska upp tidigt, så jag brukar vakna ett par gånger mitt i natten och få 10sekunders-panik och tro att klockan är mycket mer än vad den egentligen är. Jaja, dubbla alarm och tidig kväll, mer än så kan jag inte göra.

Men det var nåt mer jag tänkte säga. Just ja, det finns en liten risk att jag kommer missa mitt flyg hem till Gävle på måndagkväll, beroende på hur min line-training och check blir upplagd. Vet i nuläget inte hur det blir efter morgondagen, men egentligen skulle jag ha blivit klar idag. Det har blivit en del ändringar och jag har inte haft tillräckligt många flighter ännu, så vi får väl se hur det löser sig. Tänkte bara hinta lite till folket därhemma att det kan bli lite kortare tid i byn än beräknat...

Men äsch, allting ordnar sig! Och nu vill jag helst hitta på massa bus och umgås med alla människor jag saknar, från Arvidsjaur till Australien. Tack o lov för facebook. Då kan man kolla vad folk har för sig iallafall och så blir jag alldeles glad i själen av att se alla bilder på mina fina vänner :) Och vet ni vad? Snart är det sommar och den ska bli så himla bra!


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0