I remember when I had a life

Näevars, men det är mycket som kretsar kring utbildningen nu. I början av veckan har jag suttit 5-6 timmar efter kursen och läst på om allt möjligt som vi förväntas kunna. Man tänker, andas och drömmer i flygtermer tamigfan. Men det ÄR roligt, man vill veta och ha koll. Det verkar bli en overload i hjärnan av all information, men det hör väl till lite. Och jämfört med utbildningen i somras när man var helt grön, så känns detta ändå under kontroll. Hade de 2 första proven igår, gick fint. Många kursare pendlar och åkte hem till sina place, men vi blev iallafall ett gäng som tog en liten afterwork för att fira att vi fixat första veckan. Mycket trevligt med lite vin och umgänge utan manualer och papper framför sig. Verkar vara ett kanongäng, söta söta människor :)
Påväg hem ringde kära Säfström, refreshing som vanligt att prata av sig - behövde en påminnelse om backpackandets baksida då jag haft ett väldigt sug efter Australien den senaste tiden...

Idag är jag äckligt seg och ska alldeles strax dricka massa kaffe, sedan fortsätta fixa i rummet och stöka undan kartonger som jag inte behöver. Måste plugga och handla också. Hej lördagsnöje. Får se vad som händer i afton, kanske blir det en catch-up med Cassie eller om kollegorna hittar på något bus möjligtvis. Kanske tar någon öl med William, en tekniker som jobbade i A.J tidigare. Han har gått utbildning härnere med min roomie och börjar jobba i Oslo på måndag - hade varit skoj att ses en sväng eftersom vi båda råkar vara här liksom.

Nästa vecka kommer det bli fullt ös medvetslös, långa dagar, resor, prov, mock-up o.s.v Första 3 dagarna i Köpenhamn, sista 2 i Oslo. Ruuuligt men intense. Ska bli jätteskoj att få börja på riktigt när line-checken är klar och man kommer in i jobbet. Få lite rutin på saker och ting. Ska lugna mig med att skaffa gymkort tills allt annat är ordnat, men rackarns vad det kryper i kroppen efter ett riktigt svettigt styrkepass! Kanske ger mig ut på en joggingtur i helgen, får väl se hur det går med den saken...

Näe nu måste jag tagga till och se till att det händer något, få lite ordning på alla prylar åtminstone. Blir som vanligt kässt med updates här, men ni har väl vant er nu. Allt är iallfall mycket bra och jag trivs härnere, dialekten är sweet och jag får Melbourne-vibbar av stadslivet här. Like it, like it.


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0