Hej från Norge

Sitter i Bergen och nattugglar mig, trodde jag vant mig av med detta, men icke...

Anyways, sedan sist så har jag iallfall fixat alla prov, bara för att skryta lite så räknade jag ut att jag allt som allt har haft 99% rätt. Inte illa efter en helt insane bananas tokspäckad stressvecka. Hade konstant kramp i magen under förra veckan och kom inte ihåg hur det kändes att vakna upp utvilad förräns helgen kom och jag gick i ide. Men den var skoj också, utbildningen. Var i Oslo de sista 2 kursdagarna och blev nästan lite sentimental under avslutningsceremonin när vi fick vingarna. Alla var så snajsiga i sina uniformer och så fick vi blommor och farligt god tårta också. Kommer sakna mina kursare, vi var ju som en stor stökig familj...

Sedan dess har jag faktiskt haft några lugna dagar i Malmö:t - fixat och trixat med lite grejor och laddat batterierna inför min line-training. Samtidigt har lägenheten invaderats av hantverkare som borrar som om det gällde livet och lämnar fotavtryck och slipdamm överallt. Roligast är det när de knackar på dörren till mitt rum för att en nanosekund senare slita upp den och gröta fram någonting i danska facktermer och sedan invänta svar. "Tänk om jag varit naken/ÄR jag naken?", är det enda jag tänker. Svaret blir sedan att jag kliar mig i huvudet och ser lite frågande ut, höjer på ögonbrynen och mumlar någonting om att jag inte vet någonting om någonting...Ganska skönt att komma därifrån ett tag. Hoppas stammarna är bytta tills jag kommer hem igen.

Flög hit till Bergen igår, hade sen incheck idag. Därför tog jag lite sovmorgon och sedan blev det en repa på hotellgymmet. Första gången på en månad som jag tränat. Snacka om ångest när man tänker på´t. Därför tänker jag inte på´t. Kändes bra i kroppen iallafall, pigg och alert! Min första line-training blev lite omstrukturerad och resulterade i en mycket kortare dag än planerat. Hur som helst så var den väldigt trevlig och kollegorna verkar supersnälla. Skulle ha flugit London egentligen och landat här typ nu, men istället blev det lite trevligt mingel med två kursare som också råkade vara här just nu :)

På tal om random, Säfström är ju så lämpligt nere i Malmö nu när jag är här och så visar det sig att hon bor på ett vandrarhem som bokstavligt talat ligger granne med lägenheten jag bor i...Sjukt! Iallafall, planerar en liten tripp till Karlskrona om ett par veckor, ska bli hur kul som helst! Moomin&Moomin re-united, vad mer kan man önska?

Natten mot tisdag flyger jag till Arlanda med våra konkurrenter om allt går som det ska. Hela FEM nätter i Ä-by väntar, det hände senast i Juni. Så det känns ju förjävla trevligt att faktiskt inte bara åka dit och vända. Förhoppningsvis blir det lite rajraj i Gävle med folket och påsk ute i Edsbro med diverse släkt så som sig bör. Måste dock röra mig hemåt på påskaftonen, ty lila blixten ska köras hela vägen ner till Skåne och jag går på mitt skift på eftermiddagen på påskdagen. Men som sagt, på 5 dagar hinner man med mycket bus...

Nu är det läggdags i Norge, ska njuta av en jätteskön hotellsäng och vetskapen om att klockan inte ringer förrän 10.00 imorgon! :)

Peace out, som man säger när man är riktigt riktigt cool.

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0