150 mil senare

Hallåwjaaa! Åh, känner mig inte alltför vilsen när man får börja missbruka den frasen igen nu när man befinner sig nere i syd-Sverige.

Det känns bra nu, skönt att alla byebye´s är över. Det var riktigt tungt att lämna alla underbara människor i A.J, de har tagit hand om mig så fint och blivit min norrländska la familia. Usch, jag trodde aldrig jag skulle grina i mittgången på en ATP...

I måndags rullade vi hem till Gävle:t efter att ha tömt lägenheten och städat ur den. 11 timmar bakom ratten. Lila blixten, min pärla. Hon tuffade på 75 mil utan att bråka. I <3 Nissan micra. Dock blev ryggen bananformad efter sätet och sista milen såg jag saker som inte fanns. Sinnessjukt mycket snö hemma i Älvkarleby, could not believe it!

Hann med att träffa underbaringar inne i stan i tisdags, hade turen att springa på både den ena och den andra :) Och ja, ibland så saknar jag Gävle och mina homies brutalt mycket! Hoppas kunna få lite tid där i sommar, har inte pressat ute på Brämmen på flera år ju...

I onsdags fortsatte vår roadtrip down south. Lämnade dock vapendragarn hemma i byn, hon ska få sommardäck innan det blir Malmö-debut. 75 mil i skåpbil. Med familj. Gick förvånansvärt smärtfritt. Var väl framme runt 18-tiden någongång och inflytteriet gick smidigt, fick hjälp av min roomie. Uppskattat! Pappa och brorsan var ju inte heller helt fel att ha till hjälp. Tack!

Sedan dess har jag försökt få lite ordning(går mindre bra) och börjat plugga lite. Har läst på om sjukdomar/första hjälpen och om den flygplanstyp jag kommer att börja jobba på. Det har faktiskt gått helt okej och jag är grymt taggad på utbildningen som börjar på måndag. Fram tills dess ska jag skruva ihop IKEA-möbler och få till det snyggt i rummet. Tycks ha fått 2 jättebra killar till sambos förresten. Åkte ut till IKEA't med Johan igår och fick hjälp med ja...allt. Är lite ovant men jävligt uppskattat när man är van att kånka tv-bänkar till andra våningen själv :p Mindre framgång med min m-f till byråhelvete - Ingvars grabbar har visst slarvat och inte borrat hål där det ska vara hål. Ska ringa dem nu och kräva att de kör hit en ny byrå. Oh ja, jag ska vara en såndär jobbig kund som inte ger sig. För jag har varken tid eller möjlighet att åka ut dit igen, no way. Har heller inte för avsikt att släpa ner skiten 3 trappor efter att ha skruvat på den i över 3 timmar. Icke! säger jag bara. Vi får väl se hur det går med projektet, jag har en förmåga att vika ner mig mot kundservicefolket för att jag själv haft liknande yrken och fått deala med mindre muntra människor...

Nu ska jag kasta mig över garderob nr 2, den ska vara klar innan 11.00 har jag bestämt. Tänkte sedan squeeza in lite quality-time med mig själv ett par timmar, får se om planen håller. Helst vill jag ut en sväng, tänka sig att det varit kalasväder hela tiden sedan jag kom hit. Like it! Malmö kommer nog bli the place liksom. Inga mer galna flyttlass tvärs över landet, hoppas jag. Och jag vet nog några fler med samma inställning ;)

Ta-ta for now!

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0