Snabba Cash

Det blev bio igårkväll med fröken Nilsson, vi grundade med varsin gigantisk sallad på Afrodite innan. Filmen var bra, realistisk och inget happy ending. Som jag inte är den första att säga, så var en del av skådespelarna riktigt grymma. Det blev dock lite jobbigt stundtals, när man som jag knappt tål att se en käftsmäll utan att krypa ihop i fosterställning av ren reflext. En overload av våld och jag drog halsduken över ansiktet i vissa scener och gnydde lite inombords. Men som sagt, helt klart sevärd.

Jag var faktiskt lite effektiv igår, gick upp redan kl 09 - detta är en skräll med tanke på mitt sovbeteende när jag inte måste gå upp. Tvättade och städade, gick loss med svintotussar och grejade med lite allt möjligt. Har en hel del kvar i och för sig. Bland annat ångesthålan. Helveteskulan. Garderoben. Måste styra upp den inom en snar framtid, just nu ligger det mesta i en hög på golvet tillsammans med skor och och en stackars golvmopp som inte har någonstans att bo...

Åkte en snabbis till DollarStore också, handlade nödvändigheter i form av diverse kemikalier och trasor. Så nu blir det till att finputsa hemmets alla speglar och dylikt. Drog direkt därifrån till gymmet, körde mixat pass i form av ben och bål igår. Gick bra, men det är en rätt äcklig känsla när man är slutkörd i ryggen och man tror att man ska gå av vid svanken. Samtidigt så är det najs när det känns att man tagit i och musklerna fått jobba ordentligt. Ska bli intressant att göra en ny scanning i slutet av månaden - tror inte det hänt mycket med vikten, men förhoppningsvis har iallafall muskelprocenten ökat en liten liten aning. Annars blir jag ledsen. Ska nog inte förvänta mig så mycket ändå, eftersom jag var sjuk efter nyår och dessutom frossade loss under julen. Men nå blir´hä bra nå. Om inte annat så känner jag mig sund och stark som tränar och avstår från mina laster.

Nu ska jag unna mig en kopp kaffe (som jag försöker skära ner på) och sedan byta morgonrocken mot någonting anständigt att ta på mig. Sminket är på plats och naglarna målade. Linda kommer och hämtar upp mig om en timme eller så - vi ska bege oss till Skelleftå en sväng. Har haft ett stort shoppingsug de senaste dagarna, så tajmingen kunde inte vara bättre. Behöver lite i sminkväg och nya handskar till jobbet, om inte annat. Dessutom har jag bara varit i Skellefteå en gång och då panikhandlade jag julklappar i sista minuten med pulsen uppe på 180, tror jag. Så det ska bli skönt att strosa lite kravlöst idag, utbudet verkar bra också. Kör ju alltid själv annars, så det känns lite lyxigt att bara glida med :)

7-hupp!


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0