Learn from yesterday, live for today, hope for tomorrow

För 2 år sedan idag satt jag på jobbet och hittade vår lägenhet utlagd på blocket. Då fattade jag att det verkligen var slut. På riktigt. Ja jävlar, det svänger i bandy...

För 1 år sedan idag så satt jag i en lägenhet i centrala Sydney och hade fetångest. Jag hade jobbat på postorderavdelningen för Lush och precis insett att jag skickat iväg fel tvål till en kund, haha. I flera dagar efteråt slutade hjärtat slå när telefonen ringde på jobbet - trodde att någon flyförbannad tant skulle gorma om felleveranser. Känns lite löjligt nu i efterhand att man gruvade sig för en sådan sak, men det var väl fröken duktig som inte ville avslöjas... 

Idag har jag jobbat dubbelpass, har varit vaken sedan 03.45 - passerat tröttstadiet nu och någon form av reserv-energi tycks ha kickat in. Det var på tiden. I eftermiddags hade jag "trötthetsillamående" och trodde jag skulle däcka i soffan efter jobbet. Men icke! Jag masade mig iväg till gymmet och motade bort trötthetsmongot inom mig genom att springa en mil. Invigde nya löparskorna som fyndades i hufvudstaden och träningsbyxorna som jag köpte i förrgår. Skorna är som att springa med fötterna inlindade i bomull, fick i och för sig ändå äckelblåsor överallt. Det beror nog på mina vanskapta fötter. Byxorna gav lite klaustrofobi nästan, blev väldigt instängt - tror de kommer vara perfekta för utomhuslöpning i vår iallafall. Gjorde en okej tid, med tanke på att jag varit sjuk och detta var första renodlade löppasset sedan innan nyår. Passade på att köpa mer proteinpulver också, det som jag köpte i slutet av november är på upphällningen nu. Prövade 3 nya smaker denna gång - mintchoklad, vanilj, cappuchino. Den förstnämda provsmakade jag efter träningen idag och jag säger bara; Mumma! Som att dricka after eight. Fast nyttigt. Detta kommer bli min nya treat, eftersom jag inte äter godis detta år. Perfekt. Hoppas de andra är lika smarriga. Tog en sväng förbi Konsum också. Där fyndade jag ett kit från SPAresource - handkräm, body butter, lip balm och body mist för halva priset. Dessutom fick man en necessär. Men det bästa av allt är..håll i er nu...ALLT LUKTAR MANGO! Jag är fan en mangomaniac.

Idag om ett år så hoppas jag att jag är någonstans ute i stora världen och hittar på en massa livsförhöjande bus med random people från here, there and everywhere. Har många alternativ just nu, det är mycket som lockar. Det kan mycket väl komma ett impulsbeslut när som helst. Jag skrämmer mig själv ibland, för man ska inte kasta bort det man har. Men tydligen så har jag en tendens att vilja jaga annat när jag har en vanlig vardag och en stabil tillvaro. Samtidigt så behöver det inte nödvändigtvis vara en dålig egenskap - jag är ju ung och vital, liksom. Får ett rus bara av att tänka på att man kan faktiskt göra precis vad man vill, var man vill. Världen är min av en anledning. Kan leka vuxen sedan. När jag sitter i ett radhus i Tierp efter 2,3 timmars nattsömn med en unge som kräks baby-spya över min axel och med tvätthögar upp till naveln. Då. Då kan jag vara vuxen utan att drömma om en sandstrand i Vietnam, vandring i Nya Zeeland eller ett liv i Vancouver.

Näe hörrni, enough. Ska mangonize myself nu och mysa ner mig i duntäcket. Känns som att mitt alter ego Komatrollet kommer att styra morgondagen, men vi får se. Är glad om jag kommer upp innan solen gått ner.
I och för sig så är det städning och allmänna tråkighetsgöror som står på schemat...Sedan kommer dock det roliga - gymmet. Är det inte genitalförfrysningskallt ute så kan det kanske hända att det blir lite längdåkning också.


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0