Imorgon finns inte, det är alltid idag

Ändå så funderar jag mycket över framtiden just nu. Det har trillat in flera olika möjligheter och helst vill jag klona mig och vara överallt samtidigt. Som sagt, ung och fri! Försöker mitt i denna förvirring tänka praktiskt, taktiskt och även försöka pricka in hur de olika förslagen ter sig på roligghetsskalan. Sedan så är pengar inte helt oviktigt, fast det är inte heller det som ska få avgöra. Allting är långt ifrån klart ännu, men stenen är iallafall i rullning (och stenen är jag) så vi får se vad framtiden (imorgon, fast idag om man ska utgå från rubriken) har i åtanke för mig. Anyways, kul att det rör på sig - jag och min rastlösa själ behöver någonting som rör om i vardagsgröten och slänger åt mig nya utmaningar!

Sedan sist så har jag färgat bort en anskrämlig utväxt och klippt topparna - ett stort steg för någon som tidigare klippt sig en gång var 18:e månad ungefär...

Har inte blivit mer skidåkning, däremot har jag varit flitig på gymmet. Extra skönt att vara där när man har mycket tankar i huvudet, de rinner liksom ut med svetten för en stund.

I helgen var jag och Emma hemma hos Maja och surrade lite, så skoj att äntligen umgås igen alla tre. Känns som hundra år sedan, eftersom det varit jultider, jobb och plugg för oss alla på olika håll. Sedan blev det Capsi, bra drag där och trevligt folk :)

Annars så har dörren till helveteshålan öppnats, d.v.s projekt garderobsstädning pågår för fullt. Ligger kläder överallt, men jag har åtminstone kommit en bit på vägen.

Om allt går som det ska så drar jag ner till hufvudstaden på lördag och blir där några dar, ännu oklart hur länge. Hoppas träffa Cassie som emigrerat därifrån ner till Lund - hon skulle komma upp över helgen, ruuuligt! Sedan har jag lite andra grejor att ordna därnere, så det känns skönt att kunna slå ihop alla saker på en och samma tripp.

Förövrigt så har jag en liten liten orosklump i magen som tycks komma krypande om nätterna när jag ska sova. Börjar misstänka att det kan vara en defekt i min kropp, jag ska ta tag i detta efter Sthlm så att jag får lite sinnesro sedan. Brukar inte ha hypokondri-drag eller vara nojjig, så detta känns allt lite smått olustigt. Men som sagt, det är säkert heelt normalt. Om inte, så får man deala med det då. Punkt.

Nu har jag avnjutit en lång frukost och kikat runt lite på nätet och ska snart byta morgonrocken mot träningskläder. Ett armpass på gymmet blir det innan jag ska slita i klädtrasorna igen och frambringa någon form av ordning. Funderar på att käka lunch på flygplatsen idag med ett par kollegor, får se hur det funkar rent tidsmässigt. Jobbar eftermiddag, ska bli skoj att vara i luften igen efter lite lediga dagar. Har en känsla av att det kan storma en del - verkar vara ett rackarns väder utanför fönstret i skrivandets stund iallafall. Nåväl, lite turbulens kittlar skönt i magen ibland!


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0