Lägesrapport från soffan

Rastlös och tillfälligt uttråkad, så jag kan lika gärna plita ner någonting här och höja uppdateringsprocenten en aning...

Jobbade imorse - kändistätt i kabinen var det och allt flöt på fint. Hade mycket bra energi, känner jag. Var nog extra taggad för att det var alldeles fantastiskt väder - det kan mycket väl ha varit årets finaste dag häruppe i jauret. Klarblå himmel, sol och gnistrande snö. Vykortsvajjert, helt enkelt. Tyvärr slocknade jag på soffan när jag kom hem, istället för att ge mig ut i skidspåret, dessutom vaknade jag först 5 timmar senare och då hade även gymmet stängt. Crap. Men samtidigt så är jag inte helt hundra ännu och kände mig ganska mör, så det var nog lika bra. Tog ett fotbad, la ansiktsmask, fixade fossingarna och händerna istället. En liten spa-treatment till melodifestivalen fick det bli, lördagslyx. Käkade fruktsallad och glass nyss, mumma. Har varit en riktigt slapp dag efter jobbet, behöver nog samla lite krafter inför kommande vecka.

Jobbar imorgon, sedan blir det en repa till Finlandet och farmors 100-årskalas. Hoppas jag har fått mycket av hennes gener! Kommer till Arlanda tidig eftermiddag på måndag och blir upphämtad av pappa och brorsan, förhoppningsvis hinner vi hälsa på bekanta ute på Lidingö innan vi ger oss ut på Östersjön. Ska bli skoj att träffa släkten och att komma ut på havet en sväng - freestyla lite i taxfree´n och kanske ta sig en sväng-om i baren om det är något ös en måndagkväll? Om inte annat så vill jag ha ett glas rött och titta på folk. Åker hem igen på onsdag och jobbar resten av veckan, så det blir snabbvisit. Men det är bättre än ingenting och det är inte varje dag man får fira att någon fyller tresiffrigt!

Ska försöka få klarhet i om jag måste hyra ut lyan i andra hand eller om de har någon som bara väntar på att få flytta in i en 1:a i "centrala" Arvidsjaur. Har den till och med april enligt kontraktet, men flyttar ut i slutet av denna månad. Är på g med boende nere i Malmö, har förhoppningsvis hittat ett rum att hyra till att börja med. Längre fram siktar jag på bostadsrätt men det är ett projekt som får vänta. Vill göra det här ordentligt istället för att kasta mig in i vad som helst och därför ska det få ta tid. Ska vara 100% fokuserad på utbildningen och på att komma in i nya jobbet och staden första tiden. Och om det blir som utbildningen häruppe så kommer första tiden handla om att suga åt sig all information om dagarna, plugga på kvällarna, få tillräckligt mycket sömn för att vara på g nästa dag. Noll fritid, helt enkelt. Kommer troligtvis försvinna in i en asocial bubbla första 2 veckorna och tappa kontakten med mänskligheten, but I´ll be back. Är sjukt taggad!

Har börjat slänga lite krafs och packa ner sådant som ska med, men samtidigt kan man inte förbereda jättemycket ännu eftersom jag använder det mesta av det jag har omkring mig. Känns åtminstone skönt för varje pryl man kan hutta, måste komma över mitt "kan-va-bra-att-ha-tänk" om värdelösa saker som man inte använt de senaste 3 åren utan bara släpat runt till olika delar av landet. Nu ska det väck, once and for all. Det är dags att släppa nostalgikänslorna och inse att jag inte kommer sakna grejorna som jag inte ens visste att jag hade och som jag inte heller vet vad jag ska ha till. Punkt.

Åhh, detta jävla påhitt som kallas grannar. Det är alltid något retard som håller på med någonting märkligt. Just nu låter det som att bigfoot himself är uppe och klampar på vinden med hälarna hårt i golvet. Vad är grejen liksom? En lördagsnatt har man väl bättre saker för sig än att ränna runt däruppe i kylan och mongofiera sig själv ännu mer. Det kan också vara som så att det är någon som gettin lucky just nu, med tanke på ljuden som skulle kunna vara påbonkningsljud (jag tänker skev säng som slår i lyhörd vägg) men vad vet jag? Om så är fallet så får jag väl säga grattis och enjoy. Grann-pack? Nej, tack! Ska bli nice att lägga ca 150 mil mellan mig själv och dessa vägg-i-vägg-dårar...Och så tycker ni att jag överdriver. Men har man en stalker som kikar genom brevinkastet, en som smäller så hårt i ytterdörren att grejorna i min lya ramlar ner från hyllorna, en som sjunger karaoke till dansband så falskt att man vill kräkas, en som röker i trappuppgången och en som bara har kalsonger på sig när han tvättar - då har man fan rätt att vara skeptisk.

Ska snart krypa ner med min vän duntäcket och hoppas på en god natts sömn, fast jag redan sovit mycket idag. Men what can I say? Jag gillar att sova! En massage innan hade dock inte suttit fel, känns som att nacken inte riktigt sitter där den ska idag. Och just nu partar folket i Gävle på en fest som jag inte hade velat missa - synd att jag jobbar denna helg. De lovade att dricka för mig också, och det har jag fått bildbevis för. Ni har säkert äckligt kul nu, och jag saknar er! Menmen, jag SKA hinna med att festa med er åtminstone en gång innan jag flyttar massa mil åt andra hållet istället, promise!

Nighty nighty...




Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0