The sky is the limit...

...Så hette ett kapitel i min engelskabok på gymnasiet. Bilden var en knallblå himmel med vita fluffmoln och texten handlade om att man kan komma hur långt som helst, vart som helst, hur som helst och när som helst. Det finns inga begränsningar, förutom just himlen då. Och vet ni? Det stämmer kanske.

Jag råkade visst få nytt jobb i tisdags. Ett guldjobb i mina mått mätt. I mars flyttar jag ner till Malmö och börjar som flygvärdinna hos ett av europas största lågprisbolag. Snart får jag flyga på högre höjd, i större plan, med fler passagerare och till varierande destinationer runt om i Europa. Först väntar utbildning och jag är jättetaggad på ny kunskap! För mig är detta ett stort uppsving och jag kunde inte vara mer excited än nu. Äventyr! Och det är ju precis sånt jag gillar. Det hela känns dock en aning surrealistiskt, då allting hände väldigt fort. Registrerade mitt cv för 2 veckor sedan, var på intervju i måndags och fick glädjebeskedet i tisdags. Snabba ryck, fort liv. Ibland hänger jag inte med i mitt eget tempo. Men som sagt, det är ju såhär jag vill ha det - variation, nya länder, fart och fläkt. Dessutom får jag bo i en storstad, sett till Sverige iallafall. Det har jag inte prövat på här på hemmaplan, så det ska bli spännande - speciellt efter månader i den stilla trygga delen av landet. En liten del av mig kommer alltid tillhöra A.J och jag har haft en fantastisk tid här med underbara, hjälpsamma, roliga, varma och inte minst snygga kollegor och vänner. Nu väntar istället nya äventyr och Arvidsjaurs flygplats byts mot Kastrup, Köpenhamn som hemmabas. Coolt, eftersom jag aldrig varit i Danmark "på riktigt" - ett par mellanlandningar räknas nog inte? Hur som helst, nu letar jag lägenhet därnere och velar mellan bostadsrätt/hyresrätt. Vill ha bostadsrätt men inga lån och den ekvationen går ju inte ihop någonstans. Anyways, det är en otroligt härlig och spännade vår jag kommer gå till mötes :)

I helgen var jag hos the one and only faster nere i Stockholm, shoppade och hade det allmänt trevligt. Mötte upp Cassie, min kollega som flyttat till Lund men var i hufvudstaden denna helg. Vi festade och gick till samma ställe som förra gången - den söta bartendern kom ihåg oss och vi fick fria drinkar även denna gång ^^ Vårat gemensamma mission nere i Malmö/Lund kommer därför vara att hitta ett nytt vattenhål för 2 törstiga tjejor som glömt visakortet hemma...

Min platttång exploderade förresten förra veckan, så jag slog till på en Icurl när jag ändå var i shoppingtagen down south. Den funkar kanon! Blev lite annat (o)nödvändigt också - och nej, man tröttnar inte på att shoppa!

Nu slirar jag lite här, uppenbarligen dags att sova. Ska drömma om den perfekta lägenheten som jag hittade på nätet idag, den är helt sjukt klockren. Lade in en intresseanmälan, men jiiisus - den är inte billig. Fast, vänta lite nu, hur var det där...? Ah, just det - the sky is the limit (:


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Särring fö'FAN!!

ÄEE FYFAN vad roligt!! Du inspirerar som FAN! Klart som fan min Forra ska få hjärnstimulans och få utveckla sig med nya flyg å fä-kunskaper! Och bara rätt och slätt kammade hem jobbet i ett snapp utan tvekan - inga konstigheter! Kan inte fatta efter flera tidigare telefonsamtal hur vi båda ska orka ett halvår till i samma spår - och helt plötsligt ska du flytta till Malmö??!! Wohooo!! Ska bli helt underbart å ha dig här down south!!



Massa kramar Love Särring!!

2010-02-05 @ 23:33:51

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0