I´m a slowmo, yes I am

Mitt konstanta behov av att inte skriva här, håller tydligen i sig. What can I say? Det har varit fint väder...

Här som vanligt varit busy busy i tillvaron, sen sist så har jag varit hem till Gävle:t ett par vändor. Malin, underbara Malin, har hittat hem till byn igen efter en period i Grekland. Så det var sjukt trevligt att ordningen var återställd i Ä-by. Solade och badade med fina människor, fick en kunglig jordgubbstårta och presenter när vi firade min födelsedag i efterskott. Svettades gärnet på Heartbreak och hade det allmänt gött. Har blivit ett år äldre och snart säger jag stopp, det räcker nu.

Har också bytt place från Spånehusvägen till en annan gata, min gata. Köpt lägenhet, min första bostadsrätt. Fick nycklarna förra veckan och nu är jag mitt uppe i flytteribestyr. Säfström, min klippa, har varit sjukt schysst och hjälpt mig bära grejor från punkt a till b, what would I do without her?! Har en inglasad balkong som är mitt happy-place, jag stortrivs! För några nätter sedan spöregnade det och jag räknade blixtar samtidigt som jag dunkade i mig chokladglass. Slutade med att jag somnade därute och vaknade runt 4-tiden på morgonen! Helt fantastiskt.

Jag och min allra käraste Moomin har hängt härnere i södern och varit ute på Möllan oförskämt mycket på senaste tiden. Träffat jättehärliga människor och ja, livet är allmänt förjävla fint! Denna sommar alltså, tipptopp. Umgåtts en del med mina kick-ass kollegor också, det gör mig glad.

Och som jag gör lite då och då, så har jag bokat in ett par resor - det bär av till Malaga om ett par veckor, ska hänga där på mina 4 lediga dar och bara chilla på stranden. Visade sig också att en av mina fina kollegor från Jauret kommer vara där samtidigt, så jag hoppas att vi kommer ses över ett glas gott :) I september blir det London igen, har nästan gått ett helt år sedan sist - och det är alldeles för lång tid. Har ju varit nån vända varje år sedan jag var 17, så det känns att det är dags för en visit igen!

Har hänt massa annat, men man tappar väl en del längs vägen...Anyways, på jobbet går det super - I´m a lucky one. Har jobbat lite extra nu över sommaren, och det är väl bevis nog på att man trivs. Finns så mycket underbart folk man får umgås med på arbetstid, det är helt enkelt guld att få flyga! Ska alldeles strax på med uniformen och påbörja min arbetsperiod, inleder med en tur till Karup och Rom. Har varit ledig sedan i torsdags och mesta tiden har gått åt till att fixa med prylar till lyan. Den kommer bli så snajsig när den är klar! Kommer ta tid, men det får det göra också. Lyckats slarva bort fjärrkontrollen någonstans, så det blir inte mycket tv-tittande för tillfället...

Invigde balkongen i fredags med trevligt sällskap, vin och vattenpipa. Sjukt nice! Hela helgen har gått i mys:ets tecken - igår blev det kall öl vid havet på kvällen och ja, solsken i magen är precis vad jag har.

Detta kan bli hur bra som helst.

Ska verkligen verkligen försöka uppdatera lite bättre här, har ni hört den förut?

Jaja, det blir som det blir - huvudsaken är att jag trivs med tillvaron, och det gör jag verkligen :)


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Särra

ÅHHHHHHHH!!! Vad glad jag blir att höra hur bra du verkar må och lever och att du börjar komma på plats i lyan - Forras Happy Place!! Lycklig blir jag!! :D

2010-08-08 @ 20:28:00

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0