Vill du också ha en snigel på ögat?

Ja jävlar, de ringde från radiotjänst och frågade om jag "glömt" att anmäla tv-innehav. Blev så ställd så jag svarade att jag faktiskt inte äger någon tv(det är sant, har iofs lånat en av en kollega...) men att jag ska köpa en(det är också sant). Och så svarade jag "ja" när hon frågade om hon kunde skriva upp tv-innehav och skicka ut en faktura. Kanske borde jag ringa dem och säga att jag ångrat mig angående köpet? Alltså, jag är inte girig - bara lite förbannad. TV-licensen finansierar svt. Svt visar nästan bara crap, kikar på ettan eller tvåan ett par gånger om året. Det är inte direkt så att man sitter bänkad framför "Serbokratiska för nybörjare"...Däremot ser jag mycket på trean och femman - reklamfinansierade kanaler. Den dagen de tar bort reklamen på dessa kanaler så skulle jag gladeligen betala en liten slant. Menmen, jag får väl vara en god medborgare och betala då. Och så slipper jag ju att få en vinbärssnäcka på ögat också. Kommer ni ihåg den reklamen? Snacka om skrämselpropaganda. Så kördes den innan Bolibompa till på köpet. Pedagogiskt svt, pedagogiskt.

Helgen i Gävle var trevlans, dock lite för kort;

Torsdag - kräftskiva med mina fina i det Bergnerska köket, gottgott :) Fick massa försenade födelsedagspresenter också, bland annat ett eget flygplan...

Fredag - Malin och jag åkte in till staden och fikade med mina gamla klassisar Catte och Cajsa, så roligt att se dem igen! på kvällen blev det förfest hos Sanna med trevligt folk (och så åker man 74 mil söderut bara för att hamna i samma vardagsrum som en pite-bo...) Sedan drog vi till "Sannvieken" på releaseparty -Greenorange släppte album. Jävligt bra faktiskt, riktigt imponerad. Skojsiga människor där och det blev lite adventures...

Lördag - Liten liten roadtrip till Sätra och tillbaka. Maxbox, glass och tjejsnack i Sannas bil någon timma, sedan förfest hos Tim. Skoj att träffa folket igen, lika härlig energi som vanligt. Hamnade som väntat på Heartbreak och träffade lite känningar, dock inte så många som man brukar springa på. Nattbuss hem. Fyllekäk i form av lingongrova. En begynnande huvudvärk och ett samtal från götet.

Söndag - Någon satt och snickrade i mitt huvud och jag försökte sova bort värken. Masade mig upp lagom till en god lunch med familjen, sedan gick jag hem till Malin. Käkade lunch igen, det var världens godaste laxpasta, så jag kunde inte låta bli. Fick massa fina kläder, mest från h&m av Malins syrra - tack så mycket, Sara! Behöver inte handla basplagg på typ 5 år. Fick skjuts till Tierp och hoppade på tåget mot Arlanda. Åkte hem med mina fina kollegor och fick skjuts till dörren.

Idag har jag jobbat på morgonen, sovit på dagen och tränat innebandy på kvällen. Nu degar jag i soffan och spelar lite poker, går hyffsat. Ska få i mig nån shake sedan, eller lite soppa. Ska köra mycket flytande nu, det är dags att hålla igen lite. Saknar min smalare, brunare, snyggare kropp som jag hade sista tiden i Australien och första tiden på hemmaplan. Nu är jag mest degig.

Imorgon ska jag till Piteå och hämta ut mitt reparerade usb-modem. Ska nog köpa en tv också. Sedan måste jag lämna in lila blixten för reparation. Separationsångesten kommer bli total. Men förhoppningsvis blir jag bara utan min vän en vecka, om allt går som det ska. Blir innebandyträning på kvällen, skoj skoj.

Tack för en kanonhelg i Gefle och byn, ni är guld! :)




Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: emelie

Nämen, inte såg jag dig på heartbreak:( synd, hade vart kul att se dig:P



Tack för din fina kommentar, blir inspirerad och peppad av dig och dina ord!



KRAM!

2009-09-07 @ 23:08:20
URL: http://hemeli.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0