42" kärlek och reekfrossa

Lördag, och en mycket stillsam sådan. Har jobbat idag. Skoj, men rackarns turbulent - trodde jag skulle sitta i taket ett par gånger. Sög fint i magen. Lite frittfall-feeling. Känns som att falla uppåt? Hej, logik.

Igår var en mycket bra dag. Vaknade och lullade iväg till solariet, blundade och låtsades att jag var tillbaka i Australien. Blev lite mindre blekfet efter mitt besök där, och för att väga upp det så gick jag till Ica och köpte godis. Mötte upp Maja och Emma för morgonbio kl 10. Sommaren med Göran. Bra rulle. Fint budskap, fastän det var en komedi. Och ibland tror jag att jag kommer bli Görans kvinnliga motsvarighet om några år...
Sedan lunchade jag och Fröken Nilsson på Greya. Baguette med räkor och ägg -  "Nå så djäävulskt gott", som man säger up north liksom. Kl 13 hade jag tid hos frissan. Hon bara garvade åt mina sletna gamla hårtoppar. Cuttade bort mycket, precis som jag ville och fixade i lite schyssta färger - ändå blev jag inte riktigt nöjd, tror jag. Brorsan tyckte att jag såg ut som Sissela Kyle i min dåvarande frisyr - nu ser jag ut som en ung Tina Turner. Tänk ananas/mulle meck/kärring mitt i ålderskris och ni har fått en rättvis bild av det hela. Men om man kammar och trixar lite så blir det helt okej, bara det får växa ut litegrann så jag kan ha snedlugg. Köpte en stor mössa idag, som jag kan krypa in i när det känns som jävligast :P Fick äntligen ass:et ur och köpte tv igår. 42" kärlek från Panasonic. Den är vacker att titta på - även om den är avstängd. Fick hjälp av Emma och hennes karl och Kim. Jag och E bossade mest runt på karlarna som fick bära och pula med tv-apparater hit och dit. Och ibland är de bra ändå, karlarna...
På kvällen blev det middag med ovanstående minus Kim, käkade en sallad med räkor och skinka. Jag är just nu inne i världens räkfrossa och finns det bara nåt med reekeer på menyn så är det omöjligt att beställa nåt annat...
Resten av fredagen fördrevs med slappande i soffan och jag njöt av min träningsfria dag :)

Efter jobbet idag så tog jag en snabbis till Dollarstore och se på fa-aan, jag föll i godisfällan "för det var ju så billigt" Dumt, eftersom jag hade min fridag igår. Till råga på allt så somnade jag alldeles sockerstinn och vaknade 10 minuter innan gymmet stängde. You cruel world. Så jag har trampat frenetiskt på min mini-stepper istället och har åtminstone bränt hälften av de kalorier som jag skulle förbrukat på gymmet. Får köra ett stenhårt pass imorgon innan jobbet, för att ta igen den träning som jag sov bort idag.

Maja och jag var i valet och kvalet om utgång ikväll, men vi hade ju bestämt oss tidigare för att detta skulle vara en vit helg. Så  jag har sunkat runt hemma istället. Eliminerat ett mindre berg av disk. Känns bra att ha en köksbänk igen. Pulat undan lite nytvättade kläder och nu ska det betalas räkningar (åhh, nu blev jag ju sugen på räkor igen...) Vaddå, lördag? Men det är lika bra att spara på krutet, för nästa helg ska jag ner till min ytterst kära Säfström i Karlskrona, och det blir definitivt inte en vit vistelse!





Och mer än såhär får ni inte se av Tina Turners brutala frisyr...


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0