London&Lunar-nostalgi

Hejhopp från ett norrland som inte blir varmare direkt...

Hur som helst, London var lika trevligt som alltid. Finfina shoppingfynd och storstadspuls fick följa med hem i bagaget. När jag checkade in på hostelet så frågade killen i receptionen var jag kom ifrån och sa att han nästan trott att jag var aussie  - roligt att accenten sitter kvar fortfarande! Fick höra samma sak i en affär dagen efter. I still got it, liksom! Gick till Walkabout för att dricka australiensisk öl och kanske hitta någon rolig prick. Och som alltid i den staden, så träffade jag en trevlig karl. Amerikan den här gången, men faktiskt en smart, rolig och snygg sådan. Bruna ögon och vältränad till tusen. Armmuskler som var stenhårda, även när han inte flexade, höhö. Hej, jag heter Ulrika och jag är 16 år igen. Men det är väl härligt att få vara lite flamsig och impulsiv ibland också? Jag älskar mina adventures i utomlandsland, långt bort från verkligheten och allt tjaffs som den innebär. Bara vara, utan konsekvenser och analyserande. Det gillar jag. Håhåjaja. Vi fulade fram genom natten som två tonåringar och bara knuffade på varandra och höll hand. Träffade en störthärlig bög som raggade på mitt ragg också, det var faktiskt väldigt roande...Sista kvällen gick jag på teater - såg Shawshank Redemption (Nyckeln till frihet) som är min favoritfilm. Satt på första raden och föreställningen var helt fantastisk! Som ni hör så var jag alltså lite vuxen och kulturell också. Och jag skulle ljuga om jag sa att inte ett liv utomlands lockar mig igen.

Kom hem till Sverige i lördags och våldgästade återigen min favorit-faster på Lidingö. Vi gick på promenad och kvällen spenderades framför tv:n. I söndags mötte jag upp Fridolin inne i city, vi tog en fika och snackade massa skit  - jätteskoj att ses igen, var ju ett tag sen sist. På kvällen blev det bio med faster, Bröllopsfotografen blev man bjuden på. En charmig liten film, tycker jag.

Idag kom jag hem till Jauret igen och jobbade eftermiddag. Tog en promenad runt sjön nu ikväll och har börjat pyssla med ett litet hemligt projekt som får förbli hemligt ett tag till...

Snubblade över mina 3-5 år gamla dagboksinlägg på lunarstorm förresten. Här snackar vi seriös nostalgi! Men ärligt talat, jag hade fan klös i mina funderingar och formuleringar back in the days. Funderar på att publicera mina guldkorn här sedan. Spydde galla över karljävlarna redan som 17-åring, tydligen. Det hade jag glömt bort, haha...Det är inte mycket som har förändrats, helt enkelt!




Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Särring fö'FAN!!

"Jag älskar mina adventures i utomlandsland, långt bort från verkligheten och allt tjaffs som den innebär. Bara vara, utan konsekvenser och analyserande. Det gillar jag. Håhåjaja"



SHIT. Det hade kunnat vara mina ord exakt. Och jag är förjävvla glad att du också känner och delar de tankarna med mig efter att du varit i Australien! Jobbigt att vara tillbaka i Svenneland där man hela tiden ska vara diplomatisk(?) och rättvis och genomtänkt exakt hela tiden och hålla sig medveten om vad alla andra tycker om en och sina handlingar hela tiden!

2009-10-31 @ 09:38:47

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0