En hälsning från Miss Piggy

Har som vanligt varit äckligt dålig på att uppdatera. Jobbet och träningen är väl det jag ägnat mig mest åt sedan sist. Även snajsat till lite i vardagsrummet med nya gardiner och kuddfodral. Har även slängt in en till matta där så att det känns lite mer ombonat såhär på vintern. Är riktigt nöjd. Planerar även att göra egna tavlor, köpte  3st svarta canvas som ska upp i vardagsrummet sedan om jag inte misslyckas totalt med mina kreativiteter. Tror nästan att symaskinen ska fram idag, känner att jag är på fixar&trixar-humör nämligen.

Natten mot igår åkte jag på svinis, tror jag. Fick världens feberfrossa och vaknade en gång i halvtimmen hela natten och simmade omkring i mina egna kroppsvätskor. Drömde en massa märkliga saker också. Halsen svullnade upp, näsan korkade igen och det värkte i min stackars kropp. Men värst var ändå huvudvärken. Det kändes som att någon spelat basket med mitt huvud hela natten när jag gick upp kl 04.00 för att göra mig redo för jobbet. Så blev det inte. Efter att ha googlat gris-symptom och prickat in 9/10 så sjukanmälde jag mig och sov i princip bort hela gårdagen.

Idag mår jag bättre, men ska ändå stanna hemma från jobbet, har fortfarande feber och ont i snoken. Pallrade mig iväg till bilbesiktningen iallafall och Lila blixten svek mig inte idag heller. Ska bara byta lampor för mina framblinkers - de visade tydligen fel färg. Annars var hon som sagt tipptopp, förutom att en skyddsbälg för drivaxelknuten på vänster fram hade blivit skadad. Han rekommenderade att jag skulle fixa den vid tillfälle. Lättad över att det inte var något stort dyrt fel, utan bara ett par småsaker som ska kirras. Sedan ska hon väl in till verkstan´igen för exakt samma sak som för nån månad sedan. Hon blev nämligen påbackad IGEN och vänstra bakdörren blev slaktad IGEN. Alltså, folk i den här byn är riktiga trafikmongon och man skulle kunna få ihop ett flertal säsonger av "Sveriges värsta bilförare" bara genom att plocka folk från jauret. Blir lite less faktiskt, det är ju ingen hit att vara utan bil, speciellt inte de dagar man ska befinna sig på flygplatsen kl 05.25. Denna gång var det min granne som har parkeringsrutan bredvid min som på något obegripligt sätt lyckades plöja rakt in i stackars Nissan. Hon är väl helt enkelt så liten att hon inte syns. Ska be dom lacka dörren neongul nästa gång och med texten; "OBS! Parkerad bil, kör försiktigt".

Det går bra på gymmet nu, har börjat köra mer styrkepass. Tidigare var det mycket förbränning, men nu är jag alltså inne i en period då det känns roligast att träna styrka och framför allt armar. Blir dock kondition också, 5-6ggr/veckan är jag i svettdjungel och sliter.

Innebandyn däremot, går knackigt som fan. Får inte till någonting alls. I måndags gjorde jag en okej träning iallafall, men i tisdags var jag mer än värdelös. Har missat många träningar p.g.a jobbet senaste månaden, men det är ingen ursäkt. Näe fan, skärpning eller avhopp - det är alternativen.

Var till Lule förra helgen och storhandlade. Nu är frysen full, kylskåpet också. Trevligt. Fyndade en jättefin kavaj på myrorna också. Betalade 100:- för den. Googlade märket sedan och såg att liknande kavajer går på runt 3000 spänn! Kan alltså slå fast att jag gjorde ett riktigt fynd där.

Annars så har det väl inte hänt så mycket, rullar på med jobbandet och allt annat. Lunchade med Emma i veckan, vi snackade i nästan 4 timmar - mest jobb, som vanligt. Vi styrde även upp lite halloween-planer, men för min del blir det väl till att sitta i karantän istället. Grymt!

Just nu håller jag på att tvätta, blir 6 maskiner totalt. Skönt att få undan lite sådant när man ändå bara bökar omkring härhemma och inte gör många knop. Om jag är riktigt ambitiös så städar jag badrummet också, det kan behövas. Sedan blir det som sagt lite kreativt pyssel och så blir det säkerligen en lugn afton framför tv:n ikväll :)


                                        

                                                                                   


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0