Fågel, fisk eller mittimellan?

Sitter på vardagsrumsgolvet och dricker pepparmints-té. Brottas med hormoner och lyssnar på Oasis. Har ett nystädat badrum, kommer inte ihåg när det hände senaste. Känns bra att man gjort någonting idag. Ska ut i mörkret på en liten promenad sedan, kilar nog in på Konsum och köper en blomma till min fina, men ack så tomma kruka. Och vet ni? ALLA mina blommor som jag införskaffat häruppe lever! Jag undrar hur det gick till. Kan ju kanske vara ett resultat av att jag numera inte bara tänker att jag ska vattna blommorna, utan att jag faktiskt gör det också. Därför kan det vara trevligt med någonting mer grönt i vardagsrummet, typ murgröna eller nåt annat enkelt. Är riktigt sugen på ett akvarium sedan, det skulle göra sig bra här. Vet ni vad som skulle vara riktigt häftigt? En skiitstor "guldfisk-skål" med en skiiitstor guldfisk i. Hade varit läckert som fan i ett stort öppet rum, typ en glassig reception i nåt stort businesskomplex eller i nån trendig lounge. Hade skapat ett väldigt surrealistiskt intryck i kombination med en oversize:ad klocka tillexempel. Take that, liksom! Men här i lyan blir det nog ett hörnakvarium isåfall, har sett ett lämpligt på djurmagasinet.

Från fisk till gris. Anser mig vara frisk nu, har inte haft feber på flera dar och inte heller knaprat Ipren. Har varit i karantän i en vecka nu, så imorgon ska jag jobba igen. Äntligen! Känns inte roligt med så många sjukdagar. Ska bli skoj att komma tillbaka till verkligheten och att se lite folk igen. Köra på som vanligt och kanske ta ett lätt litet pass på gymmet också. Är mitt uppe i en detox nu förresten, befinner mig på dag 3. Det innebär frukt och grönsaker, råa sådana. Funkar bra, har inte jättestor aptit ändå just nu. Blir mycket grönt te till detta, gottigott! Men fasen alltså, man saknar kaffet...

Beställde lite trevliga grejor från Eleven.se tidigare och hämtade ut paketet igår. Ruuligt med paket ju! Innehållet höll önskad kvalité, tycker jag. Bland annat en borste från Braun som drivs med batterier och skickar ut joner som gör att håret blir blankt och lättborstat, dessutom inte statiskt. Funkar kanon! Den är skonsam mot håret och sliter inte alls lika mycket som en vanlig borste. Helt klart en investering. Dessutom är det roligt att den lyser grönt när den är igång. Som värsta StarWars-prylen!

Dagens I-lands; Har fått en ny granne och fy jävulen vad det ska levas om hela tiden då. Är det inte betongborrning mitt i fredagsnatten så är det kånkande av möbler som varenda gång ska tjongas in i min dörr en vända innan de pulas in i hans lägenhet. Och sedan ska dörren lämnas öppen när de står och brölar därinne och ljudvågorna studsar omkring mot kala väggar och de skriker fast de inte vet om det själva. Smäller igen dörren sedan, för att försäkra sig om att den verkligen, verkligen är riktigt, riktigt stängd. Antingen är de halvdöva eller allmäna retards. Jag vet inte, och det spelar heller ingen roll. Håll bara käften så jag kan hitta nåt annat att gnälla om...

Försöker pula in mer bilder i min blogg, så här bjussar jag på en gammal bild - från andra året på Märsgarn, tror jag det är. Särra är bakom kameran och på bilden är resten av besättningen för FAG 8 a.k.a brudbåten. Good times! Fick ett enormt seglings-sug nu...Ge mig sommar och en båt så ska det nog bli åka av!



Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0