En regnig rapport från byn

Solsken i magen, men 18 nyanser av grått utanför fönstret. Perfekt väder för att pula med diverse grejor inomhus. Har städat köket och fixat till lite. Börjat sortera och rota omkring bland flyttkartongerna också, sikken röra! Har iallafall varit effektiv och dessutom hunnit måla både tånaglarna och "fingernaglarna" inför kvällens bravader. Ikväll jobbar jag inte. Ikväll ska jag dricka alkohol, äntligen får jag avnjuta peach/vanilla-cidern som sått i kylen över en månad. Har också höga förväntningar på Absolut Mango, tror det kan bli fräscht att mixa med mineralvatten och färsk lime :) Såg ett nytt rosévin på Systemet, "med smak av hallongodis" stod det. Lutar nästan åt att jag införskaffar en flarra i rent undersökningssyfte. Vem vet, kanske är detta nya lördagsgodiset? :P Puttrar in till staden framåt kvällen, blir en liten sväng i affärerna innan Joels förfest med gänget. Kommer bli en jättetrevlig kväll, tror jag :) Har fått erbjudande om diverse soffor i staden, så lila blixten får vara orörd fram till morgondagen.

Lutar åt att jag sticker till Arvid.J om några dagar för att få iordning lite i lyan och känna in mig i byn. Kommer tillbaka hit sedan, lite grejor på g. Smörnäs är härligt, Smörnäs är sommar. Var ju inte där förra året och jag vägrar missa ett år till. Dessutom är det återträff med klassen från högstadiet, ska bli spännande! Den 14:e blir jag norrlänning på riktigt och sedan vet´e fan när vi ses igen...

Planerar inredningen för fullt, kikar runt på nätet och får lite roliga idéer som jag funderar på hur jag ska genomföra. Har en snajsig lösning som alternativ till soffa, men frågan är hur det funkar i praktiken. Tål att tänkas på. Ska köpa en inflyttningspresent till mig själv på Indiska idag, kommer bli fruktansvärt snyggt i nya lägenheten!

Har knappt fattat vad som händer i mitt liv just nu, men jag gillar´t. Insåg dock igår att jag kommer sakna alla här - har så många härliga vänner, arbetskamrater och annat löst folk som lyser upp vardagen på olika sätt. Menmen, 70 mil är ju faktiskt inte hela världen, vi kommer bara att ses lite mer sällan. Sedan så finns det ju facebook, sms och annat sådant där trevligt, så vi har koll på varandra ändå. Hur som helst så känns det lite ledsamt just nu, samtidigt som jag är fruktansvärt lycklig över den här chansen och taggad på flytt. Jag är redo för nya äventyr! :)


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0