Lite seg, lite lycklig, lite mätt

Håhåjaja, rackarns vad seg jag är. Lagom bakis sedan gårdagen och lagom taggad på att jobba i kväll. Känns som att jag kommer varva kaffe med cola fram till kl 02 för att överleva. Blir O´Learys, nåt hårdrocksband ska plånka på skrammellådan så jag kanske vaknar till liv rätt vad det är. Var ju trots allt "hårdrockare" en gång i tiden. Har praktikant med mig, så det blir nog en rätt soft afton ändå - ska låta henne deala mycket, själv ska jag sitta bredvid med en kritisk blick och humma lite missnöjt då och då. Näevars, jag skulle väl aldrig...

Gårdagen var mycket trevlig, jag blev lite lagom under fossingarna av nästan ingenting alls. Jaja, det är ju ekonomiskt iallafall. Som sagt, en bra tillställning som började och slutade hos J, mellanlandning på Heartbreak. Vann lite på blackjacken och känner mig fortfarande nöjd över att jag inte fortsatte spela tills allt var borta.

Idag köpte jag en jättefin stor ljuslykta på Indiska - inflyttningspresent till mig själv, det är fan det minsta jag är värd efter att ha rott hem ett heltidsjobb i dessa bistra tider :P Kommer bli så fruktansvärt snajsigt i nya lyan, tror jag. Längtar efter att få börja pyssla iordning där - enda problemet är att närmsta IKEA ligger ca 27 mil bort...

När jag åkte hem från stan idag så hade jag Linda med mig och senare på eftermiddagen tog vi en promenad tillsammans med Malin. Vi hamnade inte helt otippat på Laxön och avnjöt varsin glass i solskenet. Underbart. Idag är det sommar, mina vänner. Syrenbuskarna doftar...syren. Och det är faktiskt någonting av det bästa som finns, tycker jag :)

Blev grillat på 35:an ikväll, väldigt gott. Så nu är jag lite rundare om magen och gladare i själen...

Planerar inför flytten och nu tror jag nästan att jag har bestämt mig för att dra iväg på tisdag. Ska bli spännande! Långkörning med kaffestopp, skön musik och monologer - Ge mig nu! Sedan ska jag hämta ut nycklarna och till mitt nya hem. Mitt nya liv.

Jag mår oförskämt bra just nu.


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Tjärring!

Forra För Fan!! Vilket jävla flyt du har!!!! Hur snabbt gick inte det från det ena äventyret till det andra??! The Party Never Stops...! Som jag kommit fram till helt nyligen, när folk säger "man kan inte ha roligt hela tiden.." då säger jag: "JOHO! Det kan man ju visst det! Man kan ha så förjävla roligt precis hela tiden! Its all up to you!" ;) Och du din flinke f... (tourettsen gjorde sig hörd) om du nu kirrar att fixa drömjobbet i ekonomikriser, vad blir nästa steg och vad är det du INTE kan fixa här i livet??! Jag är nyfiken som fan. Och du, jag ser fram emot många härliga flyganekdoter!!! Själv ska man flyga o fara på onsdag, till Malmö å den där intervjun! Hoppas som FAN! Massa kramar lycka och god energi från Särrelito!!

2009-06-01 @ 21:29:03

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0