Ring, ring, bara du slog en signal...

Har fortfarande inte fått besked om jobbet. Men jag hoppas och i magen känns det bra.

Denna vecka kan bäst sammanfattas med ordet stress. Stress. Stress stress stress. Hundratusen småsaker som jag eldar upp mig över och ni skulle skratta åt mig om ni såg mig yra runt härhemma. Jag pratar för mig själv mest hela tiden, hetsäter frukost samtidigt som jag springer upp och ner för trappen och försöker harva i allt möjligt på en gång.  Dessutom är jag nog senildement. Har haft konstant huvudvärk hela veckan, kanske får jag skylla mig själv.

I måndags blev det fika i staden och sedan var Malin o jag på jazztreornas avslutningskonsert. Mycket angenäm tillställning.

I tisdags hjälpte jag till att utbilda lite ny personal på master, sedan blev det sjötunga på Mingel&Bar som tack för hjälpen. Gott! Trevligt! Chill! Hamnade på Old Saints efteråt, dock blev det alkoholfritt för mig. Nån som är förvånad?

Onsdagen var lätt denna månads helvetesdag. Allt som kunde gå fel, gick fel. Var som vanligt speedad och hade massa smågrejor att komma ihåg. Skulle iallafall åka in på konstskolans vernissage, några gamla klasskamrater går ju där. Hade plockat en jättefin bukett till Lelle och var fruktansvärt nöjd med mitt verk. När jag skulle pula in allting i lila blixten så la jag blommorna på taket. Sedan körde jag iväg. Satt och gnolade i bilen och var skitnöjd över att jag kommit ihåg allting. I Skutskär insåg jag mitt misstag. Då fanns varken tid eller ork att åka tillbaka. Blommorna låg inte hemma på gården förresten, så jag antar att jag cruisat runt i värsta likbilen genom byn. Väl inne i staden gick det inte bättre - utspilld cola, motorstopp x 2 och allmänt kaos i huvudet. Jag blev faktiskt rädd för mig själv där ett tag.

Vernissagen var jättetrevlig och det blev en mini-reunion med ES3B - skoj skoj skoj! :) Vi pulade in oss i Cattens bil, skvallrade och käkade lösgodis efteråt, mitchet trevligt. Sedan tittade jag in till J som hade förfest, go och gla´ energi där. Jobbade på Goya sen, gick inte bra på nåt sätt och jag var på bristningsgränsen (för andra gången under dagen) när jag satte mig i bilen och körde hem. Apatisk. Glad att jag tog mig hem i en bit.

Igår vaknade jag med ett jätteont huvud och ville bara sova sova sova. Roterade mellan soffan och sängen. Kom till liv på kvällskvisten. Åkte in till staden och fikade med M, samt hälsade på lille kattungen :) Därefter jobb på Bilagan, en rätt pissig kväll på många sätt. Dock fanns där en del guldkorn som gjorde min kväll. Sedan åkte jag till gamla JP och hängde med Angelica och Linda som jobbat där. Blev nån alkoholfri drink och kaka. 04.30 var jag och Angelica hemma i byn igen. Men det var trevligt med en liten after work, tycker jag.

Idag har jag tvättat, packat och pulat med lite smågrejor inför helgens äventyr. Ikväll ska jag upp till Malin och grilla, sedan blir det tårta också - Bröderna Bergner fyller år. Sedan tar jag Malin och Linda med mig i Lila blixten och så ska vi svänga våra lurviga i staden. Jag ska ha förjävla kul. Utan alkohol. När Gävles uteställen klappar igen så möter jag upp Lusan där och så beger vi oss iväg mot Skavsta. Kl 06.30 går vårat flyg till en weekend i Berlin. Ska bli skönt att få ett litet break i en främmande stad :) Vi kommer hem igen natten mot tisdag, Tessan och jag.

Det var väl denna veckas update, i stora drag. Just det ja, de ringde från kommunen - jag ska på intervju som turistinformatör här i byn - under förutsättning att jag inte får drömjobbet såklart...Usch, tror att jag är stressad en hel del över det. Jag vill liksom veta nu så att jag kan börja förbereda mitt nya perfekta liv. Tycker inte om att stå och stampa, speciellt inte när man kan flyga.



Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0