I väntans tider

Nej, jag har inga planer på att avla familj inom den närmsta framtiden. Däremot går jag och hoppas på ett trevligt samtal om ett jobb som jag är som klippt och skuren för. Sista ansökningsdag var igår, men är man otålig som jag så går man och sneglar på telefonen hela tiden och lyfter ca 15 cm från marken varje gång den ringer. Sedan svarar man ett litet halvhjärtat "hallå" när man ser att det bara är pappa eller en kompis. Nåväl, det ligger och maler i huvudet på mig precis hela hela tiden, jag vill ju veta nu! På ett sätt är jag nästan tvärsäker på att de vill ha mig (vem skulle inte vilja det, liksom?), samtidigt som jag inte vågar hoppas eller vill ta ut någonting i förskott. Fast det har jag väl redan gjort, har börjat planera flytt och annat praktiskt. Jag som lovat mig själv att aldrig flytta längre norrut än Gävle, är beredd att flytta långt upp åt helvete för den här chansen. Ojojoj, så plågsamt spännande detta är! I min favoritbok (Alkemisten), så står det att om man verkligen verkligen vill någonting så samarbetar hela universum för att det ska slå in. Så jag försöker tänka som så att If it's meant to be, it´s meant to be och annars så ville jag inte tillräckligt mycket. Men det vill jag, så ring nångång då!

Annars så rullar det på, antar jag. Snittar väl 3 arbetspass i veckan för Master, så det är helt okej. Dygnsrytmen däremot, är inte riktigt okej. Men jag är ju nattmänniska i vilket fall som helst, så det kvittar ju om jag jobbar eller ugglar. Har lite jobb för Amelia på torsdag och fredag, så det går ingen nöd på mig. Dessutom kommer jag jobba heltid 2 veckor längre fram med att promota läsk i lite olika butiker. Man får en egen t-shirt också, woohoo.

Tittade in till Johan innan jobbet i lördags. Födelsedagskalas. Jättetrevligt. Det är så skönt att med vissa förändras det aldrig. Härligt folk, härlig energi. Det är så det ska vara. Typ hela manliga delen av "Gänget" var där och det var precis som back in the days. Det tackar vi för! :) Lite nya bekantskaper också, som självklart kvalar in under kategorin "härligt folk".

Om ett par veckor blir det weekend i Berlin med Lusan, ska bli skoj. Tror vi behöver komma bort en sväng båda två. Jag är rastlös som fan sen jag kom hem från oz och jag förstår varför hundvalpar tuggar sönder saker...Ska bli skoj att se någonting nytt och att kanske sänka en öl eller två - har blivit för lite på den fronten sedan jag landade i detta land.

Nu ska det iväg och tränas, först lite förbränning och sedan blir det yoga. Det behöver jag för att hitta den där omtalade harmonin...

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Særring

Haha! I væntans tider.. "ja inte avla familj alltså!" Jaa vad ær det man går o væntar på?? Jag sitter också væntar på nåt sætt, och just nu vill jag inget hellre æn att definera Funky i ett grafiskt bildprogram. Det er så jefla forvirrat på jobbet, typiskt no-worries-unorganised, och så tjoff: så førsvinner alla o jag blir ensam kvar i reception utan att ha nån som helst aning om hur man stænger ner! Hærligt hærligt. Igår i vilket fall var det før førsta gången något som kan ræknas till lite halv-røj på det hær stællet. Dær dansade jag till det Estlændska coverbandet på hotellets dansgolv, nostalgiserade mig tillbaks till Pearlers och dess heltæckningsmatta som fick besøk av ett gitarrsolo, ønskade att du varit hær och så dansade jag med två heta gutts. That was the action for this week! Ah Forring vad jag saknar dig føFAN!! Hade du varit hær så hade vi kunnat sjunga våran fina klagosång tillsammans! Men tills vi syns åter, så hoppas jag du står stadigt på starka ben & får energi från Moomin-power down under! Massa Kramar en Særring.

2009-05-10 @ 15:46:05

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0