Fly away with me!

I Fredags fick jag ett väldigt trevligt samtal. Jag fick jobbet! :) Heltidsanställning, dessutom. De tyckte att jag var klockren, så redan där är vi ju överens. WOOHOOO! Detta är starten på mitt nya liv. Jag vet att det kommer bli kanon. Det är som trissreklamen igen - "Plötsligt händer det". Flyttar upp till Arvid.J om ett par veckor eller så. Utbildningen börjar 15:e juni iallafall och pågår ca 2,5 veckor. Kommer vara en del i Stockholm då och köra brandövningar, vara i flygsimulatorer och annat spännande. Ska bli jätteskoj och intressant! Ska bli skönt att ha sitt eget place igen också. För första gången ska jag börja från skratch och inreda precis som jag vill ha det. Livet är bra trevligt ibland.

Efter glädjebeskedet i fredags så blev det grillning hos Bergners och därefter rumpskakeri på Heartbreak. Skoj skoj, nyktert nyktert. Borde gå ut oftare! Sedan brummade jag och Lusan iväg till Skavsta. Trasslade bort oss i hufvudstaden en sväng men det var inte mycket trafik kl 03 på morgonen så det gick bra det också och tillslut hittade vi E:4an igen - lycka! Allting har gått jättebra och vi har haft några härliga dagar i Berlin. Bodde på Generator Hostel, går lätt in på topp 3 - riktigt fräscht och prisvärt ställe! Mycket billig shopping har det blivit, samt lite öl och goda jordgubbsdrinkar. Berlinmuren förärades med ett besök och så har vi varit på loppmarknad. What else? Ätit god mat, softat och bara umgåtts. En chill-weekend, helt enkelt. Fint väder och trevligt sällskap, totalt avslappnad. Det behövde vi nog båda två. Tack för en kanonhelg, Lusan!

Kom hem natten till igår och solen skiner här också. Var hurtig igår och knatade på i Älvboda-spåret. 12 km blev det och första 6:an gick på 31 minuter. Det tycker jag är bra. Andra varvet gick på 34. Helt okej det också. Kändes riktigt bra i kroppen och kanske blir det en sväng idag också. Eller så satsar jag på gymmet.

Var in till staden igår på eftermiddagen, utbildning med 2 tjejor som ska bli dealers. Ska in idag också - shopping, leka med Gusten och co, samt knega på Bilagan.

Imorgon är jag ledig och det lutar åt förfest hos J, följt av en en liten utgång. Isåfall ska jag inviga min Absolut Mango och hålla mig borta från Lila Blixten :)

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0