En nattugglas memoarer

Sitter här och varvar ner med en kopp mandarin-te och poppar till The Indigo Frequency - bandet som jag lärde känna i Broome. Känns bra att höra Skotty sjunga, som att de inte alls är långt borta :)

Som sagt, denna dag har varit guld. Ett steg närmre drömmen nu, heja Ullis!

Var ute och joggade idag, massa glad-energi i kroppen så jag flög fram likt en pilsk älg på pipp-jakt.

Åkte in till staden och fikade med chefen, det bjöds på kaffe och skitsnack. Trevligt trevligt.

Sedan blev det innebandymöte med IK Sätra. Om jag mot förmodan inte blir världens bästa flygvärdinna så kommer jag att ge innebandyn 110% i höst. Några gamla Skutskärs IBK:are där, kan bli ett bra gäng att lira med. Och det är inte för inte som jag kallas Skoggshuggarn.

Dagen avslutades med ett besök hos T, har inte sett honom sen en förvirrad vinternatt för 3 år sedan. Så kan det gå. Skoj att ses igen och dessutom lyckades jag fickparkera på S.Slottsgatan utan probs :)

Imorgon ska jag nog hålla mig här i byn och försöka vara effektiv på många plan. Fokus kommer självklart mestadels ligga på att förbereda mig inför intervjun på söndag. Kl 10 på lördag är jag inbokad på en gratis-flight till Arvidsjaur. Är också inbokad på ett hotell där och kommer ha hela lördagen på mig att ladda. Dessutom ska jag ut på byn och känna av stämningen, tänkte jag. Har redan börjat rycka i lite bostadstrådar och eventuellt ska jag kika på en lägenhet. Framförhållning är bra, jajjemen. Och som sagt, om man tar ut glädjen i förskott så får man ha roligt två gånger.

100 000 tankar rusar genom det Forsténska huvudet just nu. Om framtiden, dåtiden och nutiden. Om jag känner mig själv rätt så kommer det bli svårt att dejta John Blund inatt. Men sömn är nödvändligt, så jag ska göra ett försök iallafall.

Denna dag kan ha varit början på mitt nya liv. Låt oss hoppas det.

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Tessan

Du är världens bästaste och duktigaste! Jag är SÅ stolt över dig! Jag vet att du kommer klara dom där intervjuerna galant och att dom vill ha dig, vem vill inte ha dig liksom? ;)Men nu längtar jag som sjutton tills JAG får ha dig för mig själv i några dagar! (dock har jag dödsångest men det pratar vi tyst om).. tjohoo vad skoj vi ska ha! :D Pusspusspuss

2009-05-13 @ 17:37:22
URL: http://tessanlundberg.blogg.se/
Postat av: Malinskii

Baaabbe!! de komemr gå så galet fint! dont worry! :D åå vet du.. jag väntar fortfarande p inlägget med rubriken " Från neger till lammkött" sååååååå... give me! ;D hihi.. nu ska ja skakaliv i Laxen å få med henne till fotbollen ;)



mi amore baby! adios! Pöss

2009-05-16 @ 10:45:49
URL: http://malinbergner.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0