Från Älvkarleby till Arvid.J - en drömresa

Kartonger kartonger kartonger, mitt liv i bruna lådor. Sist jag såg dem var med svullna ögon i en lägenhet i Kalmar. Nu tittar jag på samma lådor med solsken i magen och det pirrar lite av lyckorus. Imorgon börjar äventyret på riktigt. Jag gillar äventyr. Och vet ni vad? keep on dreamin´ - It might come true :)

Har som så sjukt många gånger förr tillbringat kvällen i det Bergnerska köket. Där känner jag mig hemma. Nästan som hemma-hemma. Eller förresten, ta bort nästan. Vi dinerade i form av Tacos, Malin och jag. Linda ligger väl och steker sig på en strand i Greklandet just nu, jaja - mer mat till oss ;D

Vi åkte till Arlanda igår natt och lämnade av systrarna Faxlin, hoppas de får en härlig vecka med sol, bad, håriga greker (dock på avstånd, de kilar ju stadigt båda två...) och paraplydrinkar!

Annars så har jag i dagarna hunnit med en härlig utflykt till Billudden. Cyklade dit i solen och vandrade runt hela stället och bara njöt. Hade kaffetermosen med mig som en äkta pensionär och det var förjävla härligt. Det luktade solvarma stenar, havsbris och skog - det luktade barndomsminnen i sin renaste form.

What else? Lite av varje - jobb, fika, vänner, träning, flyttstökeri, läsning i solen, allt i en salig blandning. Fyndade massa småplock till lägenheten idag, fick sjukt mycket för under 500kr. Ska bli skoj att börja sätta tänderna i allting imorgon. Jag fullkomligt exploderar i kreativa idéer och får hejda mig själv ibland när jag blir lite för ivrig. För visst skulle det vara fräckt med en neonrosa ko i naturlig storlek, men hur praktiskt är det i en etta?

Imorgon bär det av, dock utan min vapendragare lila Blixten. Hör och häpna, jag får köra pappas ögonsten. Så imorrn är det jag och Toyan mot världen. Håller på att skita ner mig när jag tänker på om det skulle hända någonting. Då lär det bli liv i luckan. Jaja, om det smäller med en ren så är det bara att hoppas på att det är en hona, så att inte hornen repar lacken...

Nämen vad ser jag?! Nu är klockan över tolv ändå. Hur gick det till? Min deadline var ju midnatt. Jag borde sova nu, ja det borde jag verkligen. Gnatt, sov gott. Vi hörs.


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Särring

Heja Heja!! Är du framme nu??? Och hur går det?? Hur känns det?? Hörredu rosa plastkor kan faktiskt vara sjukt funktionabla, man kan ha kläder på ryggen och accessoarer hängandes från öronen! ;) Säger tjejen som precis investerat i en ny uppblåstbar palm i större skala som hon ska lyckas få in i min garderobs-stora hybel!



Hänger just nu på Oslo flygplats och väntar på sista flyget för den här gången, back to dä fjords. Vissa av flygen var läskiga, särskilt den senaste, medan de andra gick riktigt bra, vi flög inte så h¨gt eftersom det var inrikes och bara tog en timme var. Men då fantiserade jag att du struttade runt där i flygvärdinne uniform, sjal och ett finurligt leende ;) Och säkert en massa hatiskt rabblande i huvudet när tröga pensionärer ska masa omkring i gången ;) Näevars!



I Miss You My Friend!

Se min resedagbok hur det gick i Malmö.

Love kärlek i drösar/Särrelito

2009-06-04 @ 20:15:46
Postat av: Särra

-Forsten, har du köpt en fotolaminator..?

-.....ja.

Hahahahahaha ;D

2009-06-04 @ 20:18:31

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0