Fredagsklotter

Jaha. Så var denna fredag över. Har inte fått mycket alls gjort, mest sovit faktiskt. Jag är underligt jättetrött nästan hela tiden och jag antar att det är lika bra att vila upp sig när tillfälle ges. Har åtminstone varit ut på långpromenad nu på kvällskvisten.

Badrummet är kliniskt rent, ty kemikalie-drottningen fick ett ryck igår och skrubbade loss ordentligt. Dessutom tvättade jag och pysslade iordning i köket, så jag var något effektivare då. Tog en 2-timmars promenad halvvägs till Moskosel med Ted. Vi såg en ren, kände på vattnet i Svärdälven och blev uppätna av ettriga knott.

Är inne på andra dagen av min detox nu. Igår drack jag bara vatten och det gick bra. Idag har jag frossat loss i färsk frukt i mängder. Ted hade med sig mango till mig igår, dock något tilltuffsade av turbulens, men ändå mycket godare än de man köper i affärn här. Imorgon får jag äta råa grönsaker också, det kommer knapras mycket morötter, känns det som.

Är nästan lite uttråkad nu, vill jobba igen! Blir rastlös och seg av att vara ledig såhär länge. Ikväll saknar jag vännerna hemma i Gävletrakterna. Hade inte varit fel att spendera en afton i byn med tjejorna, typ köksbordshäng eller permobil-race. Hade inte bangat för ett glas rosé på Tant Grön till tonerna av en trubadur heller...


Nåväl, det är som det är. Det går i perioder, som allt annat. Det kommer nog ta lite tid att verkligen komma in i vardagen här, det märks åtminstone när man inte jobbar. Men som sagt, jobbet är guld och jag trivs oförskämt bra där. Tror att jag saknar lite närhet bara. Skulle vilja hitta en såndär varm, mysig människa med mycket humor och trygghet och som tycker om att kramas och jävlas. Känns inte så troligt att jag kommer hitta en sådan häruppe i Arvidsjaur kanske, men den som väntar på nåt gott...


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0