När tisdag är torsdag och onsdag blir fredag

Idag jobbade jag morgonpasset igen, gick av kl 12. Sov bort hela eftermiddagen. Igen. Utanför sken solen till ingen nytta. Lite små-ångest hade jag allt när jag vaknade på kvällskvisten. Har iallafall diskat och småstädat, fyllt i skadeanmälan för lila blixten och...inte så mycket mer.

Tog en promenad med min flygkollega Ted. Två varv runt sjön, sedan hamnade vi på Laponias uteservering. Blev rabarberpaj och massa kaffe för min del, gottigott. Snackade strunt och drack ännu mera kaffe. Gjorde oss lustiga över den norrländska mentaliteten, tog ytterligare ett varv runt sjön, gjorde sällskap med knotten. Hittade en lekpark med linbana, tog mig ett åk men upptäckte att jag var för gammal för att uppskatta det. Vi avrundade med ett besök i lappstaden  -  norrländsk  finkultur bestående av små trähus där lapparna brukade hålla till back in the days. That´s Arvid.J by night, liksom.

Imorgon har jag sovmorgon. Underbart. Välbehövligt. Jobbar 12-18, sedan är jag ledig fram tills söndag eftermiddag. Vilka fantastiska arbetstider man har ibland :) Får se om jag gör någonting vettigt under mina lediga dar, ska åtminstone motionera och försöka bringa lite ordning i lägenheten. Kanske gona sig ute i solen litegrann också, om vädret tillåter. Nå blir´hä bra nå.

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0