Massa gla´energi

Hejanhoppsan vad jag bloggar nuförtiden. Måhända för att jag bosatt mig i ett samhälle som långt ifrån kan kallas metropol. Hur som helst så har det varit en riktigt trevlig dag idag. Gick upp runt 12-tiden, snodde ihop en smoothie och tog sedan en långpromenad i solen. Gick ett par varv runt sjön och bara njöt av att känna lite sommarvärme. Är inne på fjärde dagen av min detox, så lunchen bestod av kornris, kokta morötter och diverse råa grönsaker. Intressesmurfen kilade precis förbi, I know. Gjorde mig iordning och körde iväg till jobbet. Till min stora glädje så hade en av mina medkollegor från utbildningen line-training, så vi fick jobba ihop :) Fick även sitta en del, när hon gjorde de delar som jag egentligen ska göra. Lite tråkigt nästan, för jag var grymt taggad för allt idag! Men det fanns ju att göra iallafall, mycket passagerare både på dit- och hemvägen - det gillar vi!

Annars så känner jag mig väldigt energisk just nu, tror att det är detox-energin som äntligen börjat kicka in. Eller det faktum att jag inte sett folk på typ tre dar. Anyways, är nästan rädd för att få frispel när jag jobbar, får inte bli för flamsig och frispråkig då ju. Tog en promenad efter jobbet ikväll, bara för att varva ner lite. Kan helt klart konstatera att jag flyttat till en väldigt vacker plats på jorden - fjäll, spegelblanka sjöar och en sol som aldrig går ner - I´m lucky.

Imorgon blir det samåkning, lila blixten får ledigt. Skönt att bara åka med, även fast jag fortfarande tycker att det är förjävla skoj att köra bil :) 12-18 är morgondagens arbetstider, lätt bästa passet! Fick många sådana på kommande schemat, härligt värre. Som sagt, det här jobbet är guld. Det är nog inte många som kan känna glädje över att gå till jobbet, så jag är lyckligt lottad. Jag längtar ju till och med dit när jag är ledig!

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0