The Night owl returns

Yes, nu är det som på den gamla tiden. Hoppar över ordet "goda", eftersom det är mycket bättre nu än då. Förut satt jag ofta uppe till långt in på småtimmarna och pysslade med...ja, vad jag nu gjorde. Ingen aning egentligen, men det var om nätterna som jag var mest alert iallafall...
 
Inatt har jag packat inför helgens äventyr och pysslat om mig själv litegranna. Var ute på en promenad runt sjön och pratade med Malin i telefonen. Det var allt som behövdes för att få mig taggad till tusen inför morgondagen. Med en klack i bakgrunden som berusat skrålade "ULLIS, ULLIS, ULLIS", likt black army på ett fullsatt Råsunda, så kan man ju inte bli annat än sugen på tokröj och bus! Lägesrapporten från Gotlandet är bra väder, max en kofta får medtagas. Har fått direktiv om vad annat som ska tas med och inhandlas, samt lämnat min beställning till mitt glasbanks-ombud i Visby. Dessutom blev jag lovad att bli mött i hamnen av 4 söta tjejor och till på köpet skulle det visst vankas glass. I´m a lucky girl.

Rackarns vad skoj det ska bli att komma iväg på en liten semester-weekend! Känns som att jag försummat mina vänner även denna sommar, och årstiden bara glider förbi nästan obemärkt, fastän jag längtat så. Men man ska inte klaga, sommarnöjerna och planerna fick ge plats för världens bästa jobb. Helt rätt prioriterat. Det kommer fler somrar, vännerna finns kvar. Men som sagt, det är guld när man har några dagar ledigt och kan susa iväg på lite raj-raj med härligt folk. Känner mig väldigt upprymd just nu, nästan lite resfeber. Trevlig känsla, den har liksom ebbat ut mer och mer för varje år - men nu har den fanimig infunnit sig igen. Därför är jag fortfarande uppe och stökar, skulle inte kunna somna om jag gick och la mig nu, I´m to excited.

Ska bli underbart att nosa på civilisationen igen och Gotland har jag bara fina barndomsminnen ifrån. Sista gången vi var där så regnade och blåste det dock väldigt mycket. På Ljugarns camping sprang pappa Ralf omkring och samlade sten som han sedan svärandes strategiskt placerade ut runt tältet så att det inte skulle blåsa bort. Inne i tältet satt två fnissande ungar och en sansad mamma. Sedan tog vi bilen och åkte på små utflykter genom ett regnruskets Gotland, bara för att fördriva tiden. Det var länge sedan nu, jag var nog inte mer än 8 år kanske. Oj, vad gammal jag känner mig när man kan referera till något som hände "för minst tio år sedan"...

Förhoppningsvis blir det bara solsken på ön denna gång. Skulle vara så mysigt att bara ligga på stranden och sola sig, det har jag inte gjort sedan Australien. Lite shopping skulle också vara på sin plats. Men framför allt vill jag smutta rosé med vännerna på en mysig uteservering till lite sköna gitarrtoner och med en svag sommarvind i håret...

...Eller bli helt jävla bananas av för mycket öl och dansa mig svettig och slut på ett överfullt dansgolv med charmiga karlar som är fina att titta på.

Ack ja, "Dä ä ett gissel", som jag och Säfström brukade säga lite då och då, för att avrunda vilken typ av fundering som helst. Oftast när det stod mellan två val, vilket i detta fall är rosé eller för mycket öl.

Nu låter jag som ett riktigt jäkla party-animal, men faktum är att det näst intill är hundra år sedan jag släppte loss riktigt rejält. Okej, det var kanske en liten överdrift, men länge sedan var det iallafall. Jag behöver det. Dessutom har jag förtjänat lite "ungdomstid" då man får vara fri och galen för en kort stund. Jag menar va fan, jag är ju trots allt bara 21 år gammal. Märker ni att jag sitter och försvarar mig nu? Märkligt.

Näevars, det börjar nog bli dags att söka sig till sängen ändå. Måste vara utvilad imorgon så att jag är "on the balls" när jag skuttar av färjan imorgon natt. Yes, så får det bli. Kan redan nu utlova en party-rapport live från Visby inom kort. Medans ni väntar på min uppdatering så kan ni fördriva tiden med att läsa en ytterst bisarr artikel på aftonbladet. Den handlar om att två kända brottar-tvillingar, som dessutom var dvärgar(!!), dräptes av en 65-årig (!!!) låtsas-prostituerad kvinna...

Over and out/ Ulle - snart på en ö nära dig.

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0