Get high on sugar, not drugs

Sagt och gjort. Blev lite smågodis nu ikväll för att fira min lilla minisemester som sträcker sig fram till söndag eftermiddag. Jobbade 12-18 idag, mycket passagerare och lite mer action än vanligt. Skoj skoj. Käkade middag på Laponia med pilot och styrman från dagens flight, så jag fick trevligt sällskap ikväll igen. Lucky me. Resten av kvällen har ägnats åt poker och diverse slösurfande på nätet. Väldigt chill kväll det här. Är nog dags att sova snart och inte ställa något larm inför morgondagen. Jag ska sova tills jag vaknar, inga konstigheter. Usch, är lite för mätt och skulle egentligen behöva ta en promenad, men då kanske bjärven kommer och tar mig. Lugnar mig nog tills imorgon.

Har inte hänt nåt revolutionerande sedan gårdagen, så jag maler väl på om något annat istället;
Fick besked att jag kommit in på folkhälsopedagogiska institutet nere i Kristianstad, men tackade nej. Ska däremot läsa en fristående kurs i höst som handlar om kost- och näringslära. Ska bli intressant att se hur det går. Den är bara på 7,5p  - känns ganska lagom att börja med. Tanken är att om det funkar bra så ska jag försöka läsa ett par distanskurser per år inom hälsa, träning och kost. Alltid bra att ha en liten backup, ty man vet aldrig vad morgondagen har kokat ihop till en.

Min plan för imorgon är att tvätta, städa badrummet, jogga och inte äta. Ska börja min 7-dagars detox då, känns att det är dags för en utrensning igen. Den första dagen är jobbigast, då får man bara dricka vatten. Men jag har ju klarat det förr, så då gör jag väl det nu också. "Ibland måste man biiita ihoop" som Särring och jag brukade skrocka fram på finlandssvenska när det var tuffa tider DownUnder. Och det gjorde vi. Och sedan blev det bra. Säfström har förresten kommit in på en kreativ superfunky utbildning nere i Karlskrona, det hurrar vi för! :) Så till hösten planerar jag en liten tur down south med stopp i Kalmar, min hemort en gång i tiden, och sedan vidare ner till Moomin för att leva jävel en stund.

Just ja, bokade biljett till London också, åker dit några dagar i oktober. Får några glada dagar tillsammans med Malin som åker ett par datum tidigare. Det kommer bli kvantitétsshopping, snakebites, pret-mackor och allmänt cheeky behaviour - så som det ska vara när man förärar UK med ett besök. Har varit där minst en gång om året sen jag var 17, så jag kan ju inte bryta sviten redan. Känns bra att ha lite småresor och utflykter att se framemot.

Se på fan, jag fick ju ihop ett helt inlägg ändå. Nu ska jag gona ner mig under täcket och bara njuta av att jag får sova hur länge jag vill imorgon. Ingen stress. Inga måsten. Bara chill, chill, chill om man så vill. Detta halvlökiga rim får sätta p för dagens memoarer. Good night.


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0