En disktrasa informerar...

...och den disktrasan är jag. Slabbig, ful och lite smått illaluktande. Har åkt på en släng av någonting influensa-liknande, tror jag. Har legat däckad nästan tiden sedan igår eftermiddag. Ledorden är feber/frossa, huvudvärk, illamående och orkeslöshet. Känner mig lite ynklig faktiskt. Måtte det inte vara svininfluensan som har tatt mig!

Har inte skrivit sedan jag lämnade metropolen Gävle och emigrerade till Norrbotten och blev granne 10 000 mygg. Vet inte var jag ska börja riktigt. Har varit väldigt intensivt sedan jag kom hit;


Utbildningen har varit väldigt intressant, rolig och krävande. Mitt förslöade huvud har inte tagit in så här mycket fakta sedan gymnasiet och nog känns det allt. Men det har iallafall gått bra med alla prov (sjukvård, säkerhet, procedurer o.s.v) och jag fick mina silvervingar förra fredagen. Vi är 4 stycken som går utbildningen och det är ett jättehärligt gäng jag har hamnat med. VI har tillbringat en del tid nere på Arlanda också, trevligt att vara lite mer i hemtrakterna ibland. I torsdags började jag min line-training och det känns jättebra att börja "på riktigt". Körde annonseringar och grejor, lite nervöst men roligt också. Jag har lite träning kvar, sedan får jag börja jobba självständigt om allt går som det ska. Känns helt rätt detta, allting flyter på fint :)

På torsdag ska jag flyga till Arlanda och där mötas upp med far och bror. Blir färjan över till finlandet på kvällen. Min morbror gick bort på midsommarafton, så det blir begravning på lördag. Ingen nöjesvisit alltså. Det ska ändå bli skönt att åka dit och träffa farmor och co - har ju inte sett dem på 2 år nu. Och det hör sommaren till att besöka moomin-land.

Förra helgen åkte jag och Emma (går också utbildningen) till Lule och shoppade loss. Var riktigt imponerad av shoppingen där och det lutar åt att jag far dit ganska snart igen. Tar mindre än 2 timmar och vägen dit är rätt så trevlig. På kvällen bjöds det på grillat hos E och hennes sambo - jättegott! Träffade deras vänner och alla verkade helsköna. Vi begav oss allihopa ut till logdansen sedan för att spana in Arvidsjaurs nattliv. Väldigt annorlunda med party i en kåta och massa granar runt omkring, gillade dock konceptet!

What else? Fick äntligen bredbandet att fungera idag, med hjälp av en superbra kille på Expert. 3,5 h var jag där innan allt var iordning. Han formaterade om, uppdaterade, fixade och trixade med allt möjligt så nu har datorn fått sig ett lyft. Fick lite dåligt samvete för att han fick ägna så mycket tid åt det, men han sa att det var lugnt. Trevlig människa! Verkar finnas många sådana här  - hjälpsamma, goa&glada, service-minded och utan krussiduller! Det är ju det jag säger; Arvid.J is the place to be.

När jag skulle hem från Expert så blev Lila blixten påbackad av en större Nissan med dragkrok. Det slutade inte vackert för min lilla låda. Ägaren till andra bilen tog iallafall på sig skulden direkt och skrev under papper, så det borde inte bli något probs med försäkringsbolaget. Synd med bucklorna bara, på födelsedagen och allt.

21 år idag. Räknas jag fortfarande som lammkött eller börjar jag bli härsken? Äsch, jag är ju bara halvvägs till 42 - det är inte så illa, även om jag gärna skulle stanna på 20 ett par år till. Har fått många fina grattis-hälsningar i olika former under dagen, tack! Malin ringde och sjöng för fulla muggar från en busshållplats, hon hade lyckats skramla ihop en liten kör. Linda ringde och var lika risig som jag, så vi jämförde symptom och ynkade oss mellan skratten. Sms har trillat in från lite här och var, det glädjer alltid.

Alltså, ärligt talat - bolaget som jag jobbar för måste ha världens skönaste kollegor! Alla som jag har träffat är superhärliga, omtänksamma och välkomnande. Känns kanon att få arbeta med sådant folk!
Vi var ute ett gäng i torsdags och käkade i Laponias kåta nere vid sjön. Jättegod mat och trevligt sällskap!

Hade tänkt lyxa till det med pizza ikväll, men jag var inte sugen på någonting. Har vaknat till mellan varven och toksvettats, för att sedan frysa som fan och må illa. Jag samlade iallafall mina sista krafter och hasade iväg till ICA för att köpa cola. Trodde jag skulle kräkas i kassakön, men tack och lov så blev det inte så. Köpte lite frittar som jag huttade in i ugnen när jag kom hem igen. Det var gott att få i sig något saltigt och nu känns det lite bättre, även fast huvudet dunkar så fort jag står upp och magen lever sitt eget lilla liv.

Är ledig fram tills lunchtid på tisdag. Ska bli skönt att ladda batterierna lite och fixa i lyan. Hoppas jag är back on track imorgon så jag får saker och ting gjorda. Nu ska jag kika runt på nätet efter möbler, vill hitta något roligt och personligt. Känns underbart att ha internet igen - bättre födelsedagspresent kunde man inte få :)

Hoppas allt är bra på hemmaplan, saknar er och ska fanimig bli bättre på att höra av mig! Take care, stay cool.


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0