A bad knee day

Idag har hon varit duktig. Stuvat om bland flyttlådorna, slängt, sorterat, indelat - frambringat ett organiserat kaos, typ. Köttade undan det mesta i förrådet, i väntan på möbler och förvaring. Var iväg till affärn och handlade också - blev mycket goda grönsaker och en ananas så söt att den redan äro uppäten.

Mitt knä har varit lite nasty idag, hoppat ur led över 10 gånger, tror jag. Icke bra! Måste nog kollas upp snart. Var ute och joggade 6 km nu ikväll och efter ungefär halva vägen började det värka nedanför knäskålen. Jag undrar vad det är som felar, kan kanske vara dendäringa menisken? Annars var det trevligt ute i spåret, typ 13 grader och klarblå himmel. Gillar när det känns sådär friskt och kylan gör att skogslukten känns extra mycket.

Dagens "woohoo!" måste vara att jag hittade båda delarna till min blender, så nu kan jag göra smoothies igen. Gjorde en helt fantastisk utsökt rosa ikväll. Den bestod av fryst banan, några iskuber, en bit vattenmelon och en bit ananas. Mumma! Hemligheten är att använda frysta bananer, då blir hela smoothien mycket fluffigare, tjockare och krämigare än om man använder vanliga rumstempererade.

Imorgon ska jag jobba, äntligen! Ser framemot att träffa lite folk igen och nosa på civilisationen nere på Arlanda. Börjar först på eftermiddagen, så jag kan ta mig en rejäl sovmorgon och en promenad innan utan att stressa. Sweet!

Har inte så mycket mer att få ur mig denna afton, ska börja göra kväller här nu. Tack och gonatt.

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0