Welcome to Goldie

Hejsanhoppsan, har skrivs det for fulla muggar. Har ju inte fri tillgang till internet langre sa jag forsoker vara sadar forjavla supereffektiv och gora alla internetrelaterade grejor pa en timme, d.v.s 5 dollar. Darfor kommer standarden i mail, blogginlagg m.m att vara av allra lagsta kvalite...

Hur som helst, I love this place! Gold coast kommer latt in pa topp 3 over australiensiska platser. Vi kom hit efter en flygfard som var lite kinkig, piloten missade landningen och vi fick susa omkring bland molnen ett tag till och svanga och ha oss. Sjalv satt jag mitt emellan en flygradd Safstrom och en enormt flygradd tjej fran Nya Zeeland. Forsokte smaprata och lugna ner, men det vetifan...Dessutom var det en stirrig indier som flygvard, han sprang omkring som pa crack - och det hade ju inte direkt en lugnande inverkan. Men det ger atminstone hopp om att jag ocksa skulle kunna bli flygvardinna, om dom anstaller sant dar konstigt folk.

Vi irrade runt som tva svettiga jehhu:n pa flygplatsen innan vi efter mycket om och men lyckades ta oss ut till hostelet. Sedan fick vi inte checka in forran kl 1, sa vi la oss pa stranden som ett par strandade valar och vaknade da och da med feberstirriga anleten. Tror vi fick en liten slang av solsting faktiskt. Vi  akte ut till ett shoppingcenter pa eftermiddagen, fikade och akte hem igen. Blev en tidig afton med valbehovlig somn.

Sondagens 30-arskalas blev intstallt pa grund av regn, men vi firade honom dagen efter istallet. De blev makta forvanade over att se oss dar, sa overraskningen var en succe. Hade en jattetrevlig dag med valkanda ansikten och nytt folk, bland annat en av deras vanner ifran Malmo. Eventuellt ska vi pa en liten utflykt med dem i helgen, far se hur det blir. Pa slutet av tillstallningen fick jag dock varldens huvudvark, slutade med att jag kraktes jordgubbstarta for glatta livet - i hopp om att varken skulle latta. Det var ett under att jag overlevde bussresan hem och sen kolade jag i sangen och sov en herrans massa timmar...

What else? I forrgar sa hangde vi pa en av alla strander har och gissa vem vi sag? Mick Fanning, han ar varldsmastare i surfing. Det ar stort. Atminstone nar man ar i Australien.

Igar gav vi oss ut pa ett litet mission. Vi fick for oss att ga langs hela guldkusten, fran Coolangatta till Surfers paradise. Det ar nastan 3 mil. Vi gav oss ivag runt 11-tiden och knatade pa langs stranden. Efter ett par timmar sa kom vi till ett knivigt stalle - vi var tvungna att ge oss ut i havet for att komma vidare (annars hade vi behovt ta varldens omvag) Vi kikade ett tag, konstaterade att det sag ratt grunt ut och sedan traskade vi ivag. Det gick bra i borjan, men sedan kom det starka undervattensstrommar som drog oss langre och langre ut. Dessutom borjade det sla upp stora vagor som vi forsokte parera sa att vara vaskor med kamera, mobil, visakort och pass inte skulle bli blota. Snacka om life in a bag. Vi hade da gatt nagon mil och var halvt mora i benen, fick mjolksyra i armarna av att halla upp varat bohag over huvudet och var halvt groggy av solen. Tankte att "fan, nu orkar jag inte langre, vi maste vanda" och sa kollade jag mig runt bara for att upptacka att det var vatten overallt och att det faktiskt inte fanns en plan B. Fortsatte ga/hoppa/simma med en arm in mot land och fick val ett par salta kallsupar innan vi antligen kunde kravla oss upp pa land som ett par skeppsbrutna. Lyckligtvis var alla grejer torra, sa vi firade med varsin morot pa stranden innan vi fortsatte var fard mot paradiset. Efter ett glass-stopp och lite fotograferande sa nadde vi antligen slutdestinationen kl 17. Da blev det subway och planlost vandrande i Surfers. Verkar vara ett helskont stalle! Ska forsoka fixa jobb och boende har sa jag kan spendera ungefar 2 manader i denna underbara del av varlden :)

Hoppas allt ar bra darhemma, onskar att ni var har och fick uppleva allt detta!

puss kram karlek/ Ulrika


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0