Tankar fran 4:e vaningen

Solen skiner i Sydney och jag borde vara pa stranden. Men det ar jag uppenbarligen inte. Man mar som man fortjanar och just nu kanner jag mig som en overkord gravling. Igar drog Sydney Festival 2009 igang - ett stort musik event med olika scener och dj:s, folk overallt och avstangda gator i hela stan. Jag och Lina hangde med DK och hans vanner, vi var ett stort gang med filtar, snacks och lite dricka. Go stamning och fint vader. Vi kladde oss i paljetter fran topp till ta - ar det festival sa ar det! Agerade discokulor titt som tatt  och flirtade med lite poliser - inte for att de var snygga, utan just for att de var poliser. 

Langre fram pa kvallen/natten sa gick vi alla at olika hall och jag sjalv tittade in pa varat kara sunkhak, gamla Scruffans. Lyssnade pa ett liveband som bara korde Bon Jovi covers - inge vidare kansla dock och sangaren koncentrerade sig mest pa att se snygg ut i alla vinklar. Och som vanligt sa lockade jag till mig allskons konstigt folk, men man far val skylla sig sjalv om man gar ut som en levande discokula. Traffade iallafall en trevlig prick fran London, han pratade som Hugh Grant - bara det fick mig att fnissa konstant, oavsett samtalsamne. 

Skulle haft en dejt i eftermiddag, men jag orkar inte - och vem bryr sig egentligen? Tror ju knappast Mr Right befinner sig i detta land och forovrigt sa lamnar jag Sydney om ett par veckor anda. Asch, jag ska bli som min gamla bildlarare som sa att hon aldrig nagonsin skulle bo med en karl igen - katter ar sa mycket battre sallskap, haha. 

Imorgon och pa tisdag blir det kneg igen. De ringde fran Lush och undrade om jag kunde hoppa in pa postorderavdelningen, wiiie! Dar ar det inte lika stressigt, svettigt och tristessigt som nere pa avdelningen dar jag jobbade innan jul. Dessutom ar personalen jattetrevlig och de har en stor burk med godis som man far nalla av :)

Safstrom drog ivag ut till outbacken idag och kommer tillbaka pa fredag. Hon vann en liten tavling och priset var att delta i ett volontarprogram for att radda nabbdjur. Sa hon ska plantera trad och jaga nabbisar , trots att hon havdar att hon ar en city girl ;p Kommer sakert bli skitkul, aven om hon sa nat om att "Det har kommer ju ga at helvete" (dock med ett stort flin)innan hon stangde dorren och forsvann ut i stora varlden. 

Jag ska nog strutta ner till gymmet sedan, aven om man inte kanner sig tipptopp just nu. Har en forbannad rethosta och ett tungt huvud, men da kanske det ar bra att svettas bort lite basilusker och spritangor. Sen sa funderar jag pa att vara lite syndig och bege mig till narmsta McD for att fa satta tanderna i en dubbel cheeseburgare. Men vi far se hur det blir med den saken, har lyckats halla mig borta darifran valdigt lange nu, sa det vore ju dumt att bryta sviten. I och for sig sa ar det ju sondag och da far man faktiskt unna sig nagonting. Lite godis kanske. For om "frukt ar godis" sa maste ju godis vara frukt. Och frukt ar ju nyttigt...

Anyway, nu ska jag sluta svamla massa dynga och ga ut pa balkongen istallet. Om jag lagger mig raklang i vanstra hornet sa borde jag kunna fa lite sol pa mig och da behover jag inte ha angest over att ha missat en dags solning pa stranden. 

Hoppas allt ar fint hemma i byn, saknar er!

puss o kram/ Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0