Snabbt liv

Nu ar det dags for nedrakning, dagarna i Sydney ar raknade. Igar bokade vi flyg till Gold Coast, drar dit tidigt pa morgonen den 25:e. Ska overraska varan van pa hans 30-arsdag, kommer bli jatteskoj. Basta tiden pa aret att aka dit ocksa, och fullt av semesterfirare och surfare. Dagen efter ar det Australia Day och da kommer det ga vilt till - ar det nat aussies kan sa ar det att partaja...

I fredags kom Sarring tillbaka fran vischan och hade pa det hela taget haft en bra vistelse, aven om det inte riktigt blev som hon trott. Jag lagade en liten 3-ratters valkomstmiddag och sedan var tanken att vi skulle ut och dansa. Vi skulle slagga en stund forst, jag var trott efter att ha jobbat hela veckan och Lina efter att ha klippt buskar i 5 dagar. Den lilla powernap:en blev dock langre an vantat. Nar jag vaknade nasta gang sa var klockan 6 pa morgonen! Sa kan det ga. Sparade pa levern iallafall. Bestamde mig for att vara hurtig, sa jag svirade om till traningsklader och tog hissen ner till gymmet. Blev kvar dar nastan 4 timmar, nytt rekord.

Senare pa lordagen akte vi ut till Newtown, en funky stadsdel i Sydney. Det fanns roliga sma affarer overallt med retroprylar och kitchgrejer. Vi blev jattenostalgiska over kobratelefoner och LP-skivor, aven om vi inte ens var patankta pa den tiden det begav sig. Fyndade en fotobok pa en loppis. Den handlar om hur man fotar djur och natur - massa tips och trix! Och det ar ju naturfotografi jag vill pyssla med (fick bra credd  av min fotolarare for mina djurfoton) sa det var ett riktigt kap. Var inne pa ett tatueringsstalle ocksa, eventuellt kommer jag gora klart min andra imorgon eller pa tisdag. Ar taggad, men samtidigt ar det nog klokt att vanta tills hostan ar borta, med tanke pa infektionsrisk och dylikt. Vi avslutade utflykten med en fika - Brownie och latte med cocossmak, mumma!

Pa kvallen drog vi till Darling Harbour och kikade pa utomhusbio med DK. Det var en del av Sydney festival och helt gratis. De visade Enter The Dragon med Bruce Lee och till alla fighting-scener sa spelade en levande orkester musik. Mycket effektfullt och  en bra film, bade jag och Lina var helt adrenalinstinna efterat och ville bara slass, haha. Sedan akte vi hem och bytte om, darefter ut pa liten pubrunda - helt nyktra.

Idag vaknade jag 12.30 - angest! Pallrade oss ivag till stranden, Clovelly beach blev det denna dag. Vi snorklade en del, sag lite fiskar och kraffs, men det kan inte jamforas med Coral bay eller Bali. Kan inte vanta tills jag far hoppa i spat i Stora Barriarrevet sedan. Och an en gang sprang vi in i en bekant, en skotsk tjej som ocksa bodde i darhuset i Coogee tidigare. Jag sager da det, denna stad ar mindre an Alvkarleby!

Har varit pa gymmet nu ikvall, det gar bra med springandet och snart ar kondisen pa samma niva som nar jag spelade innebandy och korde fys-traning. Med tanke pa att jag festat mycket mer detta ar och inte tranat regelbundet o.s.v sa ar det ratt okej. Dessutom sa hade jag ett fullt fungerande kna pa den tiden jag sprang 3 km pa 15 minuter. Man bor ocksa ta med i berakningarna att jag hade korde nastan 2 timmar forbranning innan jag sprang ikvall och har en sjuhelvetes rethosta, sa jag borde kunna prestera battre sedan. Malet ar att springa milen under 45 min, kommer ta ett tag innan jag ar i den formen, men forr eller senare sa...


Nu sitter jag har och ar helt slut, ska nog sova snart. Blir soffan inatt, vill inte halla stackars Sarra vaken med mina nattliga rosslingar... Ska jobba for Lush imorgon, kanske blir nagra fler timmar langre fram i veckan. Men samtidigt ar det skont att ha den har sista veckan ledig, det ar mycket som ska ordnas innan vi drar pa sondag. Vi far se hur det blir, hoppas pa att inte behova knega alltfor mycket den kommande veckan.

Okej, nu ska jag slita mig. Hade tankt slanga ut nagra foton ocksa (har kopt en kortlasare nu) men klockan ar for mycket. Kanske kommer det lite guldkorn imorgon istallet. Hoppas allt ar kanon hemma, enligt rapporter sa gar det faktiskt att aka skidor (Jag ar lite avundsjuk...) Anyway, det ar under 100 dagar kvar av mitt visum, sa snart ses vi igen!

Puss kram karlek/Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: emelie

Tack för kommentaren ullis! Jag tror du har rätt i det du skriver. Problemet med mig är bara att jag är så rädd för vad som ska hända, att jag inte ska klara det, inte få jobb osv. Samtidigt vet jag att man måste utsätta sig för rädslorna om man ska kunna övervinna dem. Och jag vill verkligen bara dra iväg ett år, så nu tror jag att jag har bestämt mig. Det blir nog inge plugg därnere, utan istället ska jag upptäcka landet genom att jobba och ta dagen lite som den kommer, när jag läser din blogg blir jag ännu mer peppad och inspirerad. Tänk vad mycket du fått vara med om!



Tänkte också påminna dig om vår återträff i sommar, jag hoppas det blir av. Och jag hoppas att du är hemma då, jag har för mig att vi sa juni va, typ två helger efter midsommar eller nåt sånt. Jag tycker det skulle vara kul att träffa 9F igen:)



Ha det så bra!

Kram Emelie.

2009-01-19 @ 14:06:16
URL: http://hemeli.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0