Blod, svett och tarar

Jahaja, nu sitter jag har och svettas och har angest over en ratt sa skitlojlig grej. Rakade klanta mig pa jobbet idag, men ingen kommer upptacka det forran tidigast imorrn. Det ar troligtvis min sista dag da, sa om jag har tur sa uppdagas inte mitt misstag forran nasta vecka och da ar jag ju inte dar langre...

Det finns forovrigt 2 andra anledningar till att jag svettas - Det ar varmt varmt varmt i denna stad idag, och rethostan har nat sin hojdpunkt. Vaknade inatt av att jag hostade slem sa att magen vande sig ut och in, snor forsade ut genom nasan, svettades som en gris och tarkanalerna gick pa hogvarv. Det var en salig blandning av kroppsvatskor i alla dess farger och former. Trodde pa allvar att mina blodsprangda ogon skulle ploppa ur ansiktet pa mig och rulla in under sangen. Men de satt kvar nar jag vaknade i morse, dock sa svullna att man skulle kunnat missta mig for en skoldpadda...

Igar motte jag upp Andrew i Bondi, vi tog nagra ol (eller jag holl mig faktiskt till vatten, men det kan man ju inte skriva - "vi mottes upp och drack lite vatten" pa ett stalle som heter Beach Road Hotel, massivt uteplace med funky inredning och snajsiga karlar (dit maste jag och Safstrom ga pa male-hunting nangang). Anyway, det var trevligt att lara kanna honom lite battre, vi snackade inte sa mycket nar vi traffades i Broome. Hade massa intressant att prata om och garva at. Efter ett par timmar kikade vi pa en ratt haftig spelning dar, det var ett halvkant band fran samma hala som Andrew vaxte upp i. De heter Drafton Primary och spelar typ electro rock, ratt bra tycker jag. Snygg videokonst i bakgrunden, funky beats, obskyra outfits samt fula frisyrer - da kan det ju inte annat an bli succe.

Imorgon kommer Moomin hem igen, da ska vi fira! Troligtvis utgang i Coogee, men vi jiddrade nagot om att vila levern. Vi far val se hur det blir. Ska kanske traffa Sanna (the real Mumintroll) i helgen. Vi har inte setts sen vi slutade jobba innan jul, sa det kan ju bli skoj. Om inte annat sa for att battra pa den finska vokabularen.

En rolig sak forresten, nar jag skulle hem fran jobbet igar och passerade ett par pa tagstationen sa horde jag tjejen saga: " Oh, it smells sooo good here!*sniff sniff* It smells like...SOAP!" Sa jag kunde inte lata bli att vanda mig om och tala om for dem att det faktiskt var jag som luktade sa gott for att jag jobbar for Lush. Det ar ju kul att man luktar gott nangang ocksa.

Nu har jag precis druckit en kopp kaffe, svart fick det bli idag - sa att jag taggar till lite. Ska tuta ivag till affarn och handla  mat, just nu finns det bara konstiga kombos av saker som man inte kan fa ihop till en maltid. Efter det sa blir det gymmet, hardkorning som fan idag. Tog en vilodag igar sa ikvall ska det brannas flask for kung och fosterland. Har en liten fiktiv javul pa min vanstra axel som sitter och vaser "tjockis" at mig och pickar mig i mina runda hofter med sin lilla treudd varje dag som jag inte tranar. Har i och for sig bara haft 5 vilodagar sedan 2:a december, men anda. For varje timme pa gymmet sa ryker lite av flabbet och da ar det vart att spendera tid dar varje dag. Dessutom ar det forbannat kul och man far alltid ett litet lyckorus under och efter traning. Och nej farmor lilla(om du mot formodan skulle kommit over en dator, lart dig internet, sparat dig till min sida samt fatt tag pa dunderglasogon som gor att du kan lasa skrift i storlek 10) - Jag har inte "tokkon dar anoreksiiia". Jag vill bara bli lite fastare hullet och ha en bikiniduglig mage sa att jag kan snarja en surfare pa stranden och gifta mig och leva lycklig i alla mina dar.

/Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0