It feels like home!

Hejhejhej! Jag vet att det ar ackligt manga dagar sedan jag uppdaterade min lilla dagbok. Inte har jag nagon vettig ursakt heller - Nej, jag har inte blivit antastad av en haj eller brunnit upp (jag har bara varit lat...)

Hur som helst sa sitter jag nu pa det lokala biblioteket i Burleigh och bara njuter av att anvanda gratis-internet till att lyxsurfa. I onsdags flyttade jag in till en lagenhet som ar alldeles alldeles underbar. Den ligger precis vid havet (mellan Miami och Nobby's beach) och det ar gangavstand till shopping och partaj om man sa vill. Har mitt alldeles egna rum med dubbelsang och jattestora fonster som slapper in massa lyckoforhojande solljus varje morgon. Behover jag saga mer? Okej, en balkong dar man kan sitta och kaka frukost samtidigt som man kollar in alla surfare och lyssnar till vagorna och tva jattegoa killar som roomies. De ar bada 35 och valdigt sympatiska. Den ena jobbar med hemsidor och dylikt, sa han jobbar hemifran. Den andra ar en friidrottare (triathlon) inom varldseliten och ar ocksa hemma nar han inte ar ute och springer sinnesjukt manga km, sinnessjukt fort. Sjalv ar jag "mellan 2 jobb" just nu, sa vi alla myser omkring hemma och det ar som en liten fritidsgard med pingisbord och hela koret.

Pa alla hjartans dag sa at jag varldens godaste middag pa en mexikansk restaurang med Renae och nagra av hennes vanner - jattetrevligt! (och det beror inte bara pa sangrian...) Nar jag sedan kom hem sa korkade mina kara "sambos" upp en flaska rodtjut och vi snackade strunt pa balkongen tills langt in pa smatimmarna. Jag hade helt enkelt en helt kanonfin alla hjartans med min vanner, istallet for att lalla runt med nan karljavel och latsas vara sadar kriminellt romantisk.

Har mycket mer som jag vill skriva om, men Renae ringde precis och informerade mig om att jag troligtvis har jobb pa ett jattetrevligt cafe nagra dagar - maste dock rusa dit och se dem sa fort som mojligt, d.v.s NU!

Plitar mer sa fort jag far en chans, promise!

puss kram karlek/ Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Casper Karljävel

Tjena! Underbart att läsa om dina äventyr down under! Fortsätt så och ha inte för bråttom hem då kyla, snålblåst, lilahåriga kärringar, mörker, svarta kläder och grönbleka influensa människor fortfarande är det dominerar i vardagen. Någonstans mellan hägg och syrén rekommenderas hellre!

kram

2009-02-17 @ 13:12:52
Postat av: Madde

Lite underbar det där lät då! Å grattis till surfvinsten. :D Mer bilder så vi får se hur bruunbränd och glad du är. Vi nordbor behöver se bruna kroppar, soliga bilder och starka färger så här års, för att överleva. U know. ;) Hihi! Ta hand om dig!!! <333

2009-02-23 @ 09:58:43
URL: http://sokratess.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0