When Ulle is in love...

HA, det trodde ni inte va?! Att jag skulle sitta har och plita idag igen. Blev ett valdigt abrupt slut senast, sa jag ska forsoka styra upp resten nu...
 
Kan ju borja med att saga att tisdagens besok pa Piccolo cafe gav utdelning. Borjar jobba dar klockan 07 imorgon och ska aven jobba lordag. Halvkanner de flesta dar redan eftersom de ar Renaes vanner (hon startade upp stallet) och nagra av dem var med pa middagen i lordags. Ar jattego stamning och mina roomies ar stammisar dar - alla kanner alla och det ar den sjalvklara motesplatsen (ungefar som Central perk och Friends), sa jag kommer trivas kanon! Dessutom ligger det pa samma gata som jag bor, 5 minuters promenix bara. Man far kla sig hur man vill dar och behover inte springa omkring i en urtvattad en gang svart t-shirt med nan blaffig logga pa. Vem vet, man kanske skulle snajsa till sig lite extra ifall Mr Right skulle ha vagarna forbi och bestalla en latte?

What else? Gardagens halsotillstand var latt bakfylla blandad med en sjuhelvetes traningsvark. Det finns dock naturliga forklaringar till detta.  Jag gymmade utomhus i ett par timmar i tisdags, hur kul som helst! Langs med hela vagen (som gar jamte stranden) sa finns det massa olika maskiner utspridda, allt fran roddmaskiner till hoftvridare, bicepspressar och crosstrainers. Den sista ar dock lite onodig, eftersom man anda ar ute och gar liksom. Naval, det ar gratis, man far solsken och frisk luft pa kopet, samt kan kika ut over havet medans man tranar. Utmarkt! Dar har de tankt till (for en gangsskull), australiensarna.

Pa eftermiddagen i tisdags ringde Meaghan, en kanadensisk tjej som jag traffade pa hostelet i Coolie. Hon och Chelsea (amerikanska) undrade om jag ville motas upp for lite barhang. Sa vi hamnade pa en irlandsk pub inne i Surfers och hade en jattekul kvall tillsammans. Natten avslutades med ett dopp i havet, blev dock lite nervos nar vi forst inte hittade vara klader och vaskor pa stranden efterat. Nar vi antligen hittade dem kandes det som att man vunnit en miljon. Nastan. Traffade en lang, snygg, morkharig kille fran Holland forresten - far se om vi mots upp idag eller nagot. Skulle ha setts igar, men jag kande inte riktigt for det. Hangde med mina roomies istallet - fikade pa Piccolo, spelade pingis i vardagsrummet och bara slappade.

Annars da? Har helt plotsligt blivit av med mina godis-cravings, tror att det ar p.g.a varmen. Jeansen sitter inte som ett andra skinn langre och det ar trevligt nar man slipper muffins-formade hofter efter att man knappt knappen. Kanner mig lattare, fastare och gladare rent allmant, kan ha nagot med strandpromenader och mango-atande att gora kanske? Eller det faktum att jag for en tid sedan slutade konsumera ett visst piller.

Det kanske ar pa sin plats att jag namner att jag ar kar. Jattekar. Det handlar inte om en person eller en sak. Det handlar om Gold Coast. Jag vill leva har i framtiden, I just know it. For forsta gangen sa jagar jag inte efter nagonting - ingen upplevelse, kille, annan utsikt fran fonstret eller en annan vardag. Jag ar helt lugn och harmonisk, believe it or not. Detta later sakert forjavla hogtravande och ni kanske tror att det "kommer ga over", men det tror inte jag. Det ar har jag vill vara. Ska borja kolla upp mojligheter for att studera har, lutar at Bond University isafall...

Enligt sakra kallor hemifran sa domineras vardagen av lilahariga karringar och snalblast, sa min hemlangtan just nu star pa 0,2%. Har blaser det varma vindar och manniskorna ler, I just love it.

Hade jattemycket som jag ville skriva om, men nu star det helt stilla. Jaja, det kanske ar lika bra forresten, ingen gillar att lasa 3km text. Ska ivag till affaren och handla, kaffet ar slut och med tanke pa att jag borjar 07.00 imorgon sa lar det behovas. Resten av dagen kommer tillbringas pa stranden och ikvall ska jag nog traffa en van fran Broome som jag inte sett pa sisadar ett halvar. Forhoppningsvis blir det lite pingis ocksa, grabbarna var nog lite forvanade over att jag faktiskt kunde spela, och dessutom vann! :D

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Emelie

I det här fallet Ullis, skulle jag faktiskt kunna tänka mig att läsa 3 km text. Det är så otroligt intressant att läsa dina inlägg. Och du skriver väldigt roligt, sitter här och småler hela tiden:)



Det låter som att du är i paradiset och jag kan verkligen bekräfta att det är snålblåst och jäkelskap här hemma. Så passa på och njuuut!



Kramar Emelie

2009-02-19 @ 15:46:56
URL: http://hemeli.blogg.se/
Postat av: Malin

min underbara underbara söta böna! du har ju bara roligt! hahaha.. inte fan ska du hem hit inte! ellleeerrrr ;P <3 vet du, ´de hände tråkigheter igår.. :( jag blev av med min underbart älskade mobil.. mm.. va ute å dansade hejvilt åsså när ja skulle kolla klockan så va den inte i min väska :( HATA! för alla mina underbara meddelanden som jag har sparat i hur många år som helst e borta å ALLA! verkligen ALLA NUMER! fatta att jag har flera hundra på den där mobilen typ! gaaaaaaaah! såå, nu har jag inte heller ditt nr så jag kan ringa å vara ledsen till min böna.. meen, jag har anmält och pratat med kundtjänst så jag kommer att få ett nytt simkort fast med mitt nr på ! thank good! menar tänk om den där snygga killen ringer ;P hahaha.. shit.. tänk om de ändå va så! brupp! dansade lite med en kille här i går.. den kroppen du! OH MY!! haha.. me like it! hihi.. men shit som gatan,, du ska fan inte vara där längre! kom hit NU!!! i miss you my love! så ska a ringa till far din, tror du man nr honom på hem telefonen? I'll try! :) tusen biljoner triljoner kramar å pussar p åmin BARA min Ullis! å du.. let me know hur de går med den där pojken som du prata om ;) <3 <3 <3 <3 <3

2009-02-22 @ 16:29:16
URL: http://malinbergner.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0