Och idag skriver jag bara det som faller mig in;



Varför hoppar jag fortfarande 3 meter upp i luften när posten kommer? Borde vant mig vid brevinkast, kan man ju tycka.

Att vara singel. Är inte detsamma som att vara ensam. Och det är inte alltid negativt. Just idag känns det spännande och lite härligt att vara fri. Man vet aldrig vad som kan hända, och vetskapen om att man får låta det hända, ifall det skulle hända - det är en bra känsla.

Varför räcker tiden aldrig till, till allt det där som man tänker att man ska göra? Sen. Just idag är det möjligt att det beror på att jag inte ställde nåt alarm och därför vaknade med ångest kl 12.41...

Vad märkligt att mitt huvud tycks väga 2 ton idag, och att 0,4liter kaffe inte hjälper ens lite...

Ska jag ut och härja med de små blå i skogen idag igen, eller ska jag börja på "den där tavlan" som jag tänkt börja på 43 gånger tidigare? Ja, den där som redan ser skitsnygg ut inuti huvudet...

Fnissar lite över Glenns inlägg om sin lilla Simsons familj i plast och följande mening; "Och ingen vettig framtida sambo kommer vilja ha Familjen Simpsons i bokhyllan..." På min tid stod de dock på dvd-spelaren, under TV:n. Men så var jag väl inte vettig heller.

Innebandyträning ikväll. Känner mig fortfarande halv-förkyld, men vill inte missa veckans andra träning också. Jag vet att jag måste träna så mycket som möjligt för att ens hänga med någorlunda. Bara att tagga till och försöka fokusera ikväll. Mitt mål är att vara lite mindre dålig än förra träningen. Ja, små delmål is the shit.

Och disken diskar inte sig själv idag heller. Märkligt. Måste snäppa upp mig snart - byta morgonrocken mot mjukisbyxor, dra igång "Get mama a house" och helt enkelt reda upp i köket. Vet ni vad det värsta är? Att diska bestick. Det är nästan lika äckligt tråkigt som att städa garderoben. Men bara nästan.

Funderar över hur lång tid det tar att rulla iväg till Haparanda. 27,5 mil. Enligt google maps så tar det 3h och 36min. Det vägrar jag tro på. Deras förslagna väg går via Lule, dit tar det typ 1h, 45min. 15 mil. Isåfall stämmer deras uträkning rätt bra. Men samtidigt går det på på 90 minuter till Piteå, och enligt deras kalkyl så ska det ta över 2 timmar. Känns som att det kan gå fortare att blåsa på via Pite, men jag vet inte? Om man snittar på 90km/h så borde det ta 3 timmar. Det låter rimligt. Det man förlorar på 70-vägarna tar man igen på 110-sträckorna. Taa-daaa! Jag har prövotid kvar på körkortet, så det är väl lika bra att inte speeda på i 140 (högsta hastighet som lila blixten pallar). Tror det blir avfärd härifrån imorgon runt 5.30-tiden. Fast om jag åker en halvtimme senare så har statoil öppnat och jag kan köpa en takeaway-latte. Det är av någon anledning jätteskoj att dricka kaffe i bilen. And I don´t know why...

Nej, det här går inte. Klockan är över två och jag har inte gjort någonting vettigt alls. Nu måste jag faktiskt vakna till och göra något. Disken skriker mitt namn och jag får nog ingen sinnesro innan jag eliminerat den. It´s a dirty work, but someone´s gotta do it. Och det mina vänner, är jag.


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0