Ett komatrolls bekännelser

Ja usch, det blev lite för mycket av det goda ikväll och mjukisbyxorna spänner oroväckande mycket över den där magen. Sockershock och matkoma. Känner mig väldigt relaxad, eller som konstnärsmongot som jag jobbade med, brukade säga - "luluxt" haha. Anyways, lyxade till det med tacos och ett gott rödvin ikväll - följt av massa smågodis. Det ska kännas att det är fredag helt enkelt! Fick trevligt sällskap av Emma, vi kikade på Sagan om ringen - fast som vanligt så surrade vi mest :P Fredagar är chillkvällar, tycker jag. Då ska man lyxa till det lite lagom - unna sig någonting gott, hoppa i myskläderna, vara allmänt lat och degig, gärna ha roligt sällskap att snacka skit med. Det blev helt enkelt precis sådär bra som det ska vara, ikväll :)

Igår blev det roadtrip till Haparanda - skoj skoj! Tog ganska precis 3 timmar dit, kom fram strax efter 9-tiden. Hittade min finska favoritaffär, blev mycket shoppat kan jag avslöja. Men man blir liksom lite skadad när man bor härute i "byn". Så fort man är någonstans med affärer, låt oss kalla det i en stad, så köper man liksom på sig allt möjligt - för man vet aldrig när man shoppar nästa gång. Gjorde iallafall många fina fynd i kläd- och sminkväg. Har typ en ny höstgarderob nu, åtminstone mycket basic - fast lite roligare än vanliga basplagg. Hittade dessutom både stövlar och pumps till jobbet för en billig slant, 350kr! Och då fick jag ett par rockiga platåskor på köpet. Skopunkten is the shit. Laddade även upp med strumpbyxor och diverse hårspännen till arbetet. På IKEA gick det bara bra, började med kaffe och bulle, sedan blev det seriös shopping. Hittade en snygg, enkel och billig tv-bänk, love it. Dessutom köpte jag 3 hyllor i samma färg (svartbrun) - ska sätta en ovanför tv:n sedan och de andra två åkte upp i sovalkoven idag. Och just ja! Köpte två skitstora växter där också, de reade ut dem för 99kr styck - snacka om kap! Hoppas de överlever hemma hos mig, har ju en förmåga att dräpa allt levande inom 2 månader...Sedan blev det lite annat smått och gott - badrumsmattor, kryddburkar, köksredskap, kastruller, ramar, kuddar, snajsigt tyg, en bok och en superhet lampa i glas (som jag sedan tappade i asfalten här och som nu har en skitstor spricka...) Allt som allt gick IKEA-kalaset på 1500:- Galet, eller hur?! Och något ännu mer galet är att jag fick in tv-bänken i lila blixten. Vi snackar millimeter här, men det gick efter lite trixande och donande. Blir mer och mer övertygad om att min micra är en undercover combi. En varmkorv och en pizzaslice senare råkade jag gå in i en djuraffär. Det ska jag inte göra ensam egentligen, eftersom jag är sällskapssjuk och älskar djur. Höll på att impulsköpa en diamantfink där, hade till och med bestämt bur. Sedan kom verkligheten ikapp och jag började snegla mot ett akvarium istället. Det hela slutade med att jag lämnade stället tomhänt. Men jag tror faktiskt att jag ska adoptera några fiskar inom en ganska snar framtid.

Och så måste jag erkänna en sak - jag har köpt fejk-glasögon. Har med lätt förakt irriterat mig på folk som kör med glojärn fast de inte behöver, bara för att se ut som någon kulturnisse från svt liksom. Men så igår, i den finska affären (där de för övrigt säljer jättebra läppglans), så kunde jag inte låta bli att prova ett par. Och så var jag fast. Jag ser ut som en halvnördig biblotikarie eller en halvsexig sekreterare i dem, välj själva. Tycker jag ser lite töntigt söt ut i dem faktiskt. Om inte annat så kan de användas i dejtingsyfte; Ute på krogen är man ju alltid lite extra piffig. Tänk om man möter en trevlig prick där som vill träffas igen. Blir det sedan en dejt så slänger man på sig glasögonen inför denna - och om karln gillar en p.g.a personlighet så stannar han.  Men om det bara var min superheta uppenbarelse han ville åt, så lär han lägga benen på ryggen och springa iväg från glasögonormen. Och då blev man av med en såndär ytlig jävel som man ändå inte ville ha. Dessa glogärn kan alltså vara mitt bästa köp ever! Eller mina leopardmönstrade handskar i plysch. Snajsiga är bara förnamnet! Middagen fick bli en baguette från Subway, inte käkat där sen Australien, så jag fick flashbacks när jag käkade den i bilen på vägen hem. Satt och fnissade för mig själv åt massa tokigheter som hände därborta. Sedan lyssnade jag på en intervju med Zlatan från 2001 och 27 mil senare var jag hemma igen. Klockan var typ 22.30, så jag orkade inte härja med så mycket möbler och sådant då...

Vaknade sinnessjukt sent idag och frukosten avnjöts runt 14-tiden. Ringde världens bästa Malin och surrade bra länge om ditten och datten. Sedan började dagens utmaning; Att själv bära upp tv-bänken i dess otympliga förpackning. Den vägde över 20 kg. Hasade mig upp till andra våningen, måste sett ut som ett saftigt mongo alltså. Det är vid sådana tillfällen jag saknar en sambo, och nu snackar vi inte diamantfink. Men jag gjorde´t! Man kommer tydligen långt med lite finsk sisu och en "can do-attityd" Monterade ihop bänken och är äckligt nöjd med resultatet. Den passar perfekt här! Det som fattas här nu är en ny tv och 2 stora blomkrukor till mina gröna vänner. Köpte ett par på dollarstore idag, men de var för små...Klurar på en kreativ lösning, vi får se hur det slutar. Trivs riktigt bra här och det känns som att jag fått till det precis som jag vill faktiskt.

Imorgon blir det nog lite bus med Maja och Emma, säsongens sista logdans går ju av stapeln. Under dagen blir det mer lägenhetspyssel och kanske, om jag vaknar på den hurtiga sidan, så blir det en schväng i motionsspåret.

Som sagt, kommer hem-hem på torsdag kväll och åker hem igen på söndag eftermiddag. Var där eller var rektangulär!(be there or be square), folket! Ty jag vill intensiv-umgås med er och kramas och jävlas och allt annat som vi gör :)


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Särring fö'FAN!!

Amen tjena Forra!!

Vad kul med lite shopping!! Känner igen det som fan att stress-shoppa som om jag var en hetsätare i ett bageri!! Hände mig i lilla byn i Norge och man åkte till "civilisationen" och roffade åt sig det som glimrade!

Väntar spänt på glasögonbild med fröken Forr! Sanningen är att jag själv provat ett par just denna afton, och det är ju alltid kul med nån slags "bonad" eller hur? Låt oss vara glasögonormar, "låt oss göra det" hahaha!

Kanske kunde du frågat dvärgen om han ville vara med och bära?? ;)



2009-08-29 @ 01:31:53

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0