Welcome to Melbourne

Har varit har i nagra dagar nu, och borjar sakta vanja mig vid snalblast och sparvagnar. Anlande i torsdagsmorse och irrade runt likt en packasna innan jag tillslut hamnade pa ratt tram som tog mig ut till St Kilda och mitt hostel. Val dar var receptionen stangd, sa jag sov pa en soffa i nagra timmar innan jag antligen fick komma in i mitt rum och ligga i en sang igen. Motte upp Safstrom (Moomin) senare och vi gick pa halvtattig backpacker-pubrunda. Stannade uppe hela natten och tog en tidig frukost pa stan.
 
I Lordags gick jag upp runt 6-tiden och gjorde iordning mig for AFL-finalen dar vi skulle jobba. Fran 8.30 till ca 19.00, fick 1500:- for den lilla anstrangningen. Jobbet gick i stort sett ut pa att le och se sot ut, hostess for massa foretag som kakade innan matchen och drack efterat. Det enda man behovde gora var att halsa dem valkomna och svara pa nagra fragor om var toaletten lag och sadant. Latt som en platt! Bonusen var att vi fick se matchen pa riktigt inne i arenan, snacka om stamning! Fick gashud aven fast jag inte forstar nanting av sjalva spelet. Folk hade tydligen betalat ungefar 15 000 kr for samma platser som vi hade...Fick gratis mat och fika ocksa, sa man kan val saga att det "jobbet" inte var helt fel. Pa kvallen gick vi till CQ - en av Melbournes finare klubbar med lite halvkandisar och dylikt. Var 21 som aldersgrans, men killen i dorren var norsk sa vi fick smita in anda :)

What else? Har mott upp en irlandsk kille som vi traffade forsta gangen i Denham pa vastkusten. Sen bodde de ett tag i Broome ocksa, kandes markligt att ses har, men anda tryggt med bekanta ansikten.

Safstrom akte upp till Cairns igar och nu kanner jag mig lite ensam och ynklig. Tror att det beror pa vadret, kallt som fan! Troligtvis samma lika som hostrusket hemma i Sverige. Hostelet ar okej, men som ett litet koldhal, har dubbla filtar och massa klader pa mig nar jag sover. Navelpiercingen ar infekterad och ser ratt acklig ut, min hy ar av nagon anledning skitdalig och jag har annu inte hittat nat jobb. Menmen, har gjort nagra forsok idag och forhoppningsvis lyckas jag fa nagot innan denna vecka ar slut.
 
Ibland undrar jag vad jag haller pa med, varfor jag ar har och om det inte vore battre att aka hem igen. Men det ar bara den enklaste utvagen, inte den basta. Sa jag ska kampa pa har iallafall och igar kopte jag en varm jacka, sa jag overlever klimatet :)
 
Iar fyllde Gavin fran Broome (och Mamma) ar, skickade ett sms till honom och han svarade faktiskt riktigt trevligt. Det gjorde mig glad, skont att hora av honom igen. Malin skickade ocksa ett litet meddelande, precis nar jag behovde det som mest. Tack! Saknar alla er darhemma och hus som ar ordentligt isolerade, men sjalva Melbourne ar en jattefin stad med massor att gora. Sa an kommer jag inte till Sverige pa ett tag...

Ta hand om er, hoppas allt ar fint! /Kram Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Tessan

Jag saknar dig såå förbannat mycket hjärtat!! <33

2008-09-30 @ 15:59:40
URL: http://tessanlundberg.blogg.se/
Postat av: GLN

Tack för pratstunden Bulle, jag håller tummarna för att du springer på din lilla kanadick snart!

2008-09-30 @ 19:38:40

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0