Welcome to Bali

Maste bara borja med att saga: Denna o ar underbar!

Vi tar det hela fran borjan:

I tisdags chekade jag ut fran hostelet i Darwin, och pa kvallen runt 23-tiden akte jag ut till flygplatsen for att vanta pa mitt flyg som skulle ga 07.30 pa morgonen. Jag halvsov i en stol nar jag sag en bekant figur komma gaende. Gnuggade mig i ogonen och undrade om det verkligen var hon. Hon stirrade pa mig ocksa och samtidigt borjade vi skrika pa svenska! Det var Nathalie, en 20-arig svensk tjej som jag jobbade med i baren i Broome. Helt galet! Jag trodde att hon fortfarande var kvar i Broome...Det visade sig att hon skulle med samma plan till Bali och nu delar vi rum i ett jattebra hotel har i Kuta :) Vi betalar ungefar 500 kr var for 9 dagars boende, galet!

Vi har skitkul ihop. Igar shoppade vi billigt som bara den, efter Kina ar jag ganska hajj pa att pruta. Sedan unnade vi oss en 2,5h:s spabehandling. Den bestod av traditionell balinesisk massage, body scrub med gront te och en ansiktsbehandling. Massagen var underbar, snacka om att begreppet "helkroppsmassage" kom till sin ratta. Det kandes dock lite surrealistiskt att en liten balinesisk kvinna star och klammer pa ens tuttar...Hon knackte ocksa troligtvis varenda led i min kropp - kandes som att tarna blev 2 cm langre och att min nacke antligen sitter som den ska igen efter langa bussfarder och flygturer. Det kandes sa lyxigt att ligga dar och bli ompysslad for att slutligen krypa ner i ett badkar en liten stund - det ar detta som ar semester!

Pa kvallen gick vi ut med Mattias, en tysk som Nathalie kande fran Broome. Vi gick till Bounty - sjukt stor klubb med svinbillig dricka. Kopte 2-liters drinkar i stora plastbagare for 14kr/st. Welcome to paradise!
Traffade en trevlig kille fran Marocko. Intressant att hora hur det ar i den delen av varlden. Traffade aven en norsk gutt som rakade trampa mig pa foten. Unskyld meg, unskyld meg! hahaha. Natten?morgonen avrundades med en nattlig simtur i hotelets pool. Stjarnklart och varmt :)

Gratisfrukosten pa detta stalle ar nagot helt annat an den i Darwin. Har blir man uppassad och far sa himla underbar frukost sa det ar "na rysligt anda" som vi sager i Finland...

Ater god mat om kvallarna, for sisadar 15 spann. Detta land ar helt enkelt otroligt pa alla satt! Imorgon ska vi pa en 2 dagars tur runt hela on, ska bli spannande. Nu ska jag frascha till mig liten, sen ar det middag och efter det skum/bubbelparty pa Bounty :P

Ta hand om er hemma, saknar er! Kom hit! NU! / Kram och puss fran Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin

ditt lilla as!!!!



fattaru hur sjukt jävla psykat avundskjuk man blir av att läsa?!!?!?!?!??!?!?!?!??!!



ja, jag har i nte så mycket mer att tillägga.. ramla för fan inte i bland hajar å alla konstiga djur i havet på turen bara ;) saknar dig my love!

puss å kärlek till dig <3

2008-09-07 @ 14:54:21
URL: http://malinbergner.blogg.se/
Postat av: Safi

Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwww vad harligt!!! Vad kul att det blev precis sa som du onskade och hoppades!!! Uberat!! Hehe :D Det ar du vard efter att ha jobbat sa hart och slitigt i Broome!!



Jattekul att hora att du fick ovantad sallskap fran Natalie ocksa! Harlig overraskning kan jag tanka mig!!



Pa tal om att bumpa in i folk fran Broome har jag haft tva surrealistiska upplevelser... den forsta var nar jag bumpade in i korthariga Sarah fran Roeys pa gatan... men den andra var i forrgar!! Jag, Matt & hans kusin tog bilen ner till Ocean Grove och ett annat stalle som ar skiiiitlitet (typ Kalbarri/Denham-litet) som jag nog aldrig skulle ha hamnat i annars...



Och gissa vilka som kommer gaendes pa trottoaren...??? Thomas och Michelle!!! Jag bara till Matt: "Tuta!" Hmmm skulle nog inte ha funkat... sa jag hoppar ut ur bilen och kramar om dom.. de hade tydligen precis anlant dar ocksa och bodde pa ett hostel dar. Helt galet!



Snart syns vi igen min van!

Enjoy resten av tiden i Bali!!!



Kramar Saaaafi!! :D

2008-09-08 @ 05:09:58

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0