En aning fortjust, bara

Fortfarande befinner jag mig i Indonesien, Bali. Den 25:e flyger jag dock ner till Melbourne och traffar kara Safstrom igen. Men som sagt, fortfarande kvar i paradiset. Liten uppdatering av vad som hant har senaste tiden;

Samma kvall som Nathalie overgav mig sa traffade jag Boo, en kille fran Jakarta. Det hela var lite markligt, jag var pavag in i en liten supermarket och helt plotsligt borjade nagon prata svenska med mig. Jag kollade mig omkring efter nagot svenskaktigt, men upptackte tillslut att det var en indonesisk kille som pratade mitt modersmal. Skumt! Det visade sig dock att han bott i Sthlm i 5 ar, hans farsa var ambassador dar tidigare. Han var valdigt snall och trevlig, sa dagen efter tog han mig med pa en liten moppetur ner till Nusa Dua (betyder "2 oar") Jattevacker strand och en o med ett litet tempel pa. Sedan forsokte han lara mig hur man kor moppe. Det gick ratt bra faktiskt. Men han fick kora hem, trafiken har ar galen. Vagade knappt aka forst, har ingen reseforsakring och det var pappas fodelsedag - hade ju varit lite forargligt att trilla av pinn just denna dag...Men allt gick bra iallafall. Har dock inte setts sen dess, nar han borjade dra upp planer om att spara pengar o komma till mig i Sverige och dylikt sa insag jag att det var bast att halla sig undan. Kanner mig lite som ett svin, men va fan, jag ville bara ha en kompis och han ville tydligen ha en fru...

En kvall gick jag ut sjalv, sag en kille som spelade biljard for sig sjalv, sa vi borjade prata. Han ar fran Holland och ratt trevlig. Gick ut med honom och nagra australiensare. Har inte sett dem heller sen dess, men jag tranar iallafall upp min sociala formaga.

Har unnat mig en stenmassage - underbart! De masserar en med glodheta stenar och ja, man mar skitbra efterat.

Ater god mat om kvallarna, allt fran tacos till sushi och Nasi Goreng (Nationalratten har).

Har hangt mycket pa rummet, sovit och kollat pa filmer. Ar trott hela tiden, tror jag ar lite smasjuk. Har haft ogoninflamation och halsont, men det ar okej nu.
 
Jag har umgatts en del med kanadensarna fran 2-dagarsturen. De bodde pa samma hotel men akte idag. Darfor ar jag lite nere just nu...Insag for nagra dagar sen att jag har jattemycket gemensamt med Joel, och det kanns trakigt att vi inte fick mer tid tillsammans. Han far mig att skratta och ma bra i sjalen, ar omtanksam och vi tanker likadant. Kanns lite som att mota sin sjalsfrande eller nanting sadant. Ar lite forvirrad just nu, trodde inte att jag skulle kanna sa mycket nar de akte. Men det gor jag, saknar honom redan. Uppenbarligen sa gillar jag karln mer an jag trodde. Jaja, en bra sak ar att de akte till Australien. De ska gora ostkusten uppifran och ner, jag ska gora den nerifran och upp. Sa forhoppningsvis mots vi pa halva vagen :)

Imorgon ska jag pa elefantsafari, ska bli skoj! Men med min vanliga tur sa pissar den val ner mig...

Pa mandag blir det ny tatuering och piercing, kommer komma hem till Sverige som varsta MC-knutten ;P

Har sakert glomt halften av allt som hant, men hur som helst sa ar det bra med mig och det och sa....

Hoppas ni har det lika fint hemma!

puss o kram/ Ulrika


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Anonym

Mer tattisar!!! Blir det en san langs med foten da? Och var skall det halas sig?? :D

2008-09-19 @ 07:32:05
Postat av: Saafi

Mer tattisar!!! Blir det en san langs med foten da? Och var skall det halas sig?? :D

2008-09-19 @ 07:32:39
Postat av: Madde

Hej gumman! Åh tack så jättejättemycket för kortet! Så roligt att höra av dig och förstå hur bra du har det där borta. Jag läser din blogg och avundas nåt grymt. Nästa gång du gör den där resan hänger jag med, och du får agera guide. Deal? :D Hihi! Hoppas du tar många kort, så jag få dregla över nåt sen. Ha det så härligt fortsättningsvis också och välkommen hem när det sker. I'll stay i toutch! Kramar från Madde.

2008-09-22 @ 15:09:10
URL: http://sokratess.blogg.se/
Postat av: Malin

du e ju helt galen! (inte allt för oväntat må ja säga men än dåååå!!)blir så jävla avis varje gång jag läsernär du skrivit.. vill ju vara med och uppleva!



saknar dig ulfen.. miljoner kramar på dig och hur mycket kärlek som går att ge! <3

2008-09-22 @ 23:12:04
URL: http://malinbergner.blogg.se/
Postat av: Malin

just ja! go for the boy! love is in the air... ooh love is in the air ;) <3

2008-09-22 @ 23:12:52
URL: http://malinbergner.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0