Franska Revolutionen

Mitt "hem" just nu bestar av ett stort rum som delas med 7 andra tjejer, i ett hostel som kallas Frogs Hollow Backpackers. Det finns 1 pool och 2 bubbelpooler har, det ar hyfsat rent och relativt billigt - har i stort sett ingenting att klaga pa. Vi som delar rum visar varandra hansyn - atminstone vi som inte ar fran det dar Frankrike...

En natt vaknade jag av lysrorets obarmhartiga ljus och hogljudda franska roster. "Ar detta en mardrom?", tankte jag yrvaket. Men nej, san tur hade jag inte. Det var verkligen 2 fransyskor som algade omkring och inte brydde sig det minsta om att vi andra lag och sov. De bara marscherade in har som sjalvaste Napoleon och tog over hela stallet. Javla folkslag det dar, har i arlighetens namn hittills aldrig traffar en trevlig fransman. Nu fattas det val bara att de borjar sjunga Marseljasen ocksa, sjalvgoda typer som de tycks vara. For att inte flyga upp ur sangen och skrika at dem sa tankte jag alla mojliga fula tankar om det dar landet,  - allt fran att urinera pa Eiffeltornet till att bombhota Tour de France...Usch, en av dem var manhaftig som fan, sag ut som en battre begagnad karl fran stenaldern. Den andra blek som ett lakan och med morka ringar runt ogonen. "Jamen sa javla trevligt det har blev nu da", tankte jag och forsokte somna om medan jag pa svenska vaste in i min kudde: "Lar er prata redig engelska istallet for att sta har och gaffla mitt i natten pa er hoptotade frengleska som resten av varlden anda inte forstar ett skit av."

Hoppas att ingen som laser detta tar illa upp, ovanstaende ar enbart mina egna reflektioner efter att precis ha upplevt franska revolutionen...

Och ja, nagonstans dar ute sa finns det sakert en handfull trevliga fransoser, det ar jag overtygad om. Tillexempel den dar fotbollsmalvakten med sma fotter, han verkar sympatisk.

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin

hahahaa... du e underbar! :D

2008-09-03 @ 22:43:44
URL: http://malinbergner.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0