Apkiss och andra vardagliga saker...

2-dagarsturen var helt otrolig. Vi besokte Monkey Forrest - ett tempel med massa apor som man kunde mata. De var giriga som fan och slet alla jordnotter ur min hand. En satt pa min axel, det var roligt - tills han bestamde sig for att tomma blasan. Begreppet pissapa har fatt en ny innebord. Men det sags att det betyder tur nar de urinerar pa en (Men jag tror bara att det ar nat de sager for att  trosta oss som blir drankta i apkiss...) Men det var anda battre an nar en papegoja sket ner mig i Barcelona once upon a time...

Vi sag ocksa en vulkan, snorklade, badade i varma kallor, tittade pa tempel och ett jattefint vattenfall, besokte en botanisk tradgard dar de visade hur de gor kaffe. Bada dagarna fick vi jattegod buffe - Indonesisk mat ar 10 ganger battre an den i Kina, underbar! Vi stannade i Lovina over natten(Norra Bali) Jattefint hotel, lyx de lux, typ. Vi var ett gang med nagra australiensare, ett gang Kanadicker och Grumpy - Balinesen som har ansvaret for vart hotel. Sa resan blev akta och vi fick se hur balineserna lever pa riktigt, inte bara turistgrejerna. Det kandes bra.

Ikvall aker Nathalie tillbaka till Australien. Det kanns lite trakigt, men vi har iallafall haft massa roligt tillsammans. Igar akte vi till Water Bom, ett aventyrsbad med den galnaste vattenattraktionen nagonsin. Man aker 2 stycken pa en madrass, forst i en tunnelspiral, sedan stortlopp rakt ner och baklanges upp pa en vattenvagg, sakert 5 meter rakt upp i luften. Slutligen slungas man ner i en liten pool. Trodde att jag skulle do pa kuppen, men det var skoj med en adrenalinkick igen.

Traffade nagra svenska killar haromkvallen - fragade ut dem om allt fran allsvenskan till bensinpriserna, ungefar. Kandes gott att snacka lite med folket hemifran...

P.g.a drinkarnas storlek i detta land sa  blir man stupfull pa en drink. Det har resulterat i nagra lata bakisdagar. Men allt som oftast hinner man med god mat och lite shopping.

Nu ska vi nog ata nagonting, sedan ar det dags att ta farval av Natta och sta pa egna ben igen. Laskigt. Men det blir nog bra med den saken ocksa.

Grattis pa 20-arsdagen, Linda! Tanker pa dig :)

Och imorgon blir pappa officiellt gubbe, grattis till dina 60 ar!

Ta hand om er, allihopa!

kram och karlek/Ulrika


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin

Duär väl som du är.. hörde lite insiderinfo av Le Flax... your working it there bejb ;P såååå oäntat! hahaha... men du, Jamie e här och helen strålar.

jag orkade inte gå över ikväll.. ja är så sliten åsså har ja ont i min jävla käke! Usch, drog ut en visdomstand i tisdags.. att dra ut den har än så länge vart det enklaste och det minst smmärtande. nu gär de fan ont! usch å fy !



livet rullar vidare, i morrn ska ja hämta Teresa å en vän till henne i tierp. ska bli kul :) så vi ska givet ut :) men du, inget är som de är när du e hemma. men njut för fan av livet! snart sitter du där å har ungar som inte vet vad ddom ska ge dig i 60års present! ;P hahahaha.. Love you honey!

2008-09-12 @ 23:56:16
URL: http://malinbergner.blogg.se/
Postat av: Anonym

Forrelito!! Det later ju som ett riktigt aventyr de' dar' Baaali! :D Onskar jag varit med nu sahar i efterhand.. jaja! Nar du kommer till Melbourne ska jag visa dig ett och annat ;) Har har det borjat bli riktigt varmt, folk har pa sig shorts och flipflops, cafeerna ar mer overbefolkade an nansin.. och jag drommer om ostbagar och jordnotsringar... vi far ta oss ut till ett IKEA har i krokarna sen for lite svenskhet igen!! Kul att hora att du enjoy yourself och ar glad och lycklig! Imorgon aker Matt buhuu men jag har folk att hanga med som tur ar.. Ha det bra vannen vi ses snart!! Pusss och kraaaam XOXOXOXOXOOX

2008-09-13 @ 06:18:51

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0