Nar Ulrika overgav kinapinnarna med tillhorande karljavel

Hallaja, som vi sager nere i Kalmarregionen...Ar tillbaka i Melbourne efter en omtumlande tid med min "arbetsgivare". Forra onsdagen drog vi till en festival i Geelong, 4 dagar pagick den. Traffade en tjej fran Sandviken dar, hor o hapna - forsta norrlanningen jag traffat down under. I Tisdags akte vi vidare till Mount Gambier, Sodra australien. Showen dar borjade i fredags och slutade idag. Men jag fick nog i fredags, sa upp mig rakt framfor ogonen pa nagra kunder - och arligt talat, det kandes forbannat bra.

Varfor kasta bort dromjobbet undrar du? Saken ar att det var mer ett mardromsjobb faktiskt. Arligt talat, karljaveln var sa javla otrevlig, sjalvgod, arrogant och allmant acklig mot andra manniskor. Dock inte mot mig, dar var det minsann at andra hallet. Vet liksom inte vad jag ska skriva for att forklara hur det var. Men tank dig sjalv att umgas 24 timmar om dygnet med en manniska du ogillar. Dela rum, handla, ata, jobba, leva tillsammans. Jag fick aldrig vara ifred, han skulle snoka i allting, sa saker som inte gick ihop, var allmant konstig, upprepade allting minst 5 ganger pa skitdalig engelska, hade bordsskick som en 3-aring(det var ett helvetiskt sorplande, smaskande, slaffsande, rapande varenda javla maltid), sjalvgod besserwisser och dessutom korkad. Finns det nagot jag inte kan med sa ar det ointelligenta manniskor. Sen nar han borjade med "Jag vill att du ska stanna for alltid-snacket"  och tjatade om att jag skulle sitta modell, sa borjade jag kanna mig valdigt irriterad, for att inte tala om hans bullshit om att jag skulle mogna mycket mer for att jag spenderade tid med honom - HA! vilket javla skamt. Tror egentligen inte att han behovde en assistent, han ville nog mer ha sallskap. Och bilderna pa hans dator, som han kallar "konst" - Det ar ungefar detsamma som vi kallar for porr hemma i Sverige. Det tog ett par dagar att inse att detta jobb inte riktigt var vad jag hade tankt mig och jag hade tankt bita ihop iallafall ett tag till. Men i fredags fick jag nog. Vi var som sagt pa en show och jobbade. Han ritade portratt och karikatyrer, jag tog betalt och laminerade. Det var valdigt lugnt i fredags, inget folk alls. Da brukar han saga at mig att bara ta det lugnt och slappa. Sa det gjorde jag. Traffade en stortharlig tjej fran Goteborg, hon har bott i Adelaide i 14 ar. Hon jobbade i standet mittemot oss, sa jag var dar ratt mycket och vi hade skitkul - har inte skrattat sa mycket pa lange faktiskt. Sedan nar jag gick tillbaka till konstnarsmongot sa var han skittjurig och sa:

"Yeah, you can pay to this girl, she actually works for ME and NOT for the woman over there. This is a big problem, you know."

Jag vet att idioten bara var avundsjuk for att jag hade kul och skrattade, for det har jag aldrig gjort i hans sallskap. Det var droppen, sa jag svarade med:

"Well, guess what? I could quit right now"

Sedan slangde jag vaskan med pengar framfor fotterna pa honom och vande pa klacken. Jag borjar sakta men sakert lara mig att inte ta skit, det kanns bra.

Sedan blev det ett litet drama nar jag skulle ta mina vaskor ur motelrummet, han korde hela "du kan inte bara lamna mig- grejen" men det hjalpte inte. Chekade in i ett eget rum, personalen dar var jatteschysst och lat mig bo dar valdigt mycket billigare an det egentligen skulle ha varit. Vet att Herr Sjuk i Huvudet har statt utanfor min dorr, for det ar bara han som roker egenrullade cigg och det var massa sadana fimpar utanfor imorse...

I fredags kvall gick jag ut, traffade ett gang jattetrevliga locals, hur goa som helst. Hade en skitkul kvall! En av dem visade mig runt i stan idag och skjutsade mig till busshallplatsen. Sedan drog jag som sagt tillbaka till Mellis.

Ska hanga har nagra dagar, mota upp Jon och Trevor som jag traffade i Bali, samt slutfora min tatuering. Efter det sa drar jag till Sydney, jag och Safstrom ska ses dar. Har haft lite separationsangest, sa det ska bli guld att fula runt med henne igen :)

Jahaja, vad kan vi dra for lardom av detta da? Ptjaa, jag vet inte riktigt  - Lita aldrig pa en flintskallig karl med hastsvans, kanske? Men jag ar glad att jag tog chansen. Annars hade jag suttit har och fantiserat ihop hur himla kul det hade kunnat vara. Och sa har jag traffat manga inspirerande, roliga, oppna och supersnalla manniskor under den har tiden. Dessutom sa har jag nat snajsigt att skriva i mitt CV. Sa det var ingen "hokka resa" anda. (det ar finlandsk slang eller nat, sa slit inte haret av er om ni inte forstar...)

Anyway, nu kanner jag mig som en kalv pa gronbete - jag har fatt min frihet tillbaka! Jag kan gora PRECIS VAD JAG VILL!  Det ar en harlig kansla :)

Hoppas allt ar lika bra med er som det ar med mig - saknar er, mycket och ofta!

Puss kram karlek / Ulrika


Krafsa ihop lite ord till mig :)

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0