Jag salde min sjal till djavulen

Haha, rubriken blev ratt rolig - men nej, jag har inte salt en scarf eller dylikt till Satan.

Just nu ar klockan 7 pa morgonen har, egentligen 6, men p.g.a daylight saving (typ sommar/vintertid) sa ar kl nu en timme mer an vad den borde vara. Tidsskillnaden fran hemma ar nu alltsa +9h.

Anyway, igar natt borjade jag jobba pa en nattklubb, Melbournes storsta rave klubb. Herrejavlar vad jag inte kande att jag passade in. Jag stegade in dar en stund innan 23-tiden och fick den stora aran att borja i garderoben. Hellre det an att flanga runt i baren och stressa upp sig som i Broome (under att jag inte fick en hjartattack pa slutet dar) Ratt sa latt jobb att ta hand om folks jackor och grejor, men anda mycket att tanka pa och man kan stalla till det rejalt om man inte tanker pa vad man gor. Efter ett tag fick jag gora lite pass outs - man stamplar alla som vill ga ut och ger de en liten papperslapp som gor att de kan komma in igen sen...

Ja, det later val inte sa farligt, tanker ni. Men arligt talat, det stallet ar som syndarnas naste. Kanns som en gigantisk kallare med tegel och rott sken (precis som jag forestaller mig helvetet), trancemusik pumpas ut i for manga decibell, asiater som spastiskt ror sig i takt till detta, sa hoga att de inte vet vad som  verkligt eller pahittat av forvirrade sinnen. Lukten av knark ligger tat och manniskor med galna ogon och svetten pumpandes ur ansiktet irrar omkring samtidigt som hundratusen laserstralar skar genom morkret. De dansar och dansar, det ar som att nagonting tagit over deras kroppar (associerar till horgaslaten och hur manniskorna dansar ihjal sig...) Springer runt nagra halvnakna inhyrda sma exotiska brudar som frojd for ogat for alla drugdealers och allskons sunksocitet. Overallt smusslas det med sma pillerpasar och jag tittar storogt pa en varld jag aldrig sett forut. Detta stalle ar exklusivt, hit gar alla som kan stro pengar omkring sig. 95% ar asiater, hur gar detta ihop? Sa javla bra tjanar man inte pa att rulla sushi. Jag antar att det ar lyxluder, knarklangare och liknande. Och dar sitter jag som en liten snovit i pippilotter och forsokte vara serviceminded mot folk som antagligen hallucinerar sa grovt att de troligtvis ser mig som en ananas eller vad fan som helst. Hur hamnade jag har? Ingen aning. Men missanpassad ar jag. Trance ar det varsta jag vet, tror uppriktigt att man far hjarnskador efter mer an 4 timmars lyssnande. Jag ar helt emot droger (och asiater, haha) sa det ar val ingen perfekt combo.

Menmen, detta jobb ar enbart lordagar sa jag har tackat ja till att fortsatta dar anda. De 2 killarna som ar "chefer" for det hela ar iallafall valdigt trevliga och det ar bra betalt for liten arbetsinsats. Och just det ja, slutade kl 5 imorse - sparvagnarna ut till St Kilda borjar ga 07.30, och ar man Backpacker sa tar man inte taxi i forsta taget. Darfor sitter jag har pa ett cafe och plitar lite. Den "goda" nyheten ar att mina fortsatta arbetstider kommer vara lordagar 23.00 till 10.00. Det ar ju alldeles utmarkt - da gar ju sparvagnarna igen.

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: GLN

Hahhaa! jadu, de där låter inte som nåt drömställe=) Men de är ju bra att du hittat ett jobb iallafall. Själv är han bakfull idag, firade tentan igår. Osäker på om jag fixade den dock, men men hoppet lever. Ha de bra lilla du! kram!

2008-10-05 @ 12:22:49

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0