1:a halvlek avklarad

Idag ar det ett helt halvar sedan jag brummade ivag till Arlanda i min fasters lilla fiat. Gaaah vad jag saknar att kora bil!
Det kanns konstigt nar jag tanker pa att jag har lika lang tid kvar har som den som redan har gatt. Jag saknar ju er darhemma, tveksamt om jag klarar 6 manader till utan ert sallskap. Men samtidigt sa ger denna resa sa mycket - manniskor, upplevelser, inspiration, erfarenhet and so on. Idag ska jag aka pa en tur ut till Phillip Island och kika pa pingviner i solnedgang. Massa sma pingusar kommer upp ur havet varje kvall, sa det ska bli skoj. Innan dess ska vi pa vinprovning, kaka lunch och besoka en wild life park. Dar far man mata kangurusar och halla i sma gulliga ulliga djur. Har for mig att det fanns krokodiler dar ocksa, ar pa tiden att jag ser en sadan pa riktigt. Kommer nog bli en kanondag!

Imorgon kvall ar det dags for ett kart aterseende - Greyhound bus! 15 timmar till Sydney, men man borjar ju vanja sig vid ackligt langa strackor i detta land. Och biljetten kostade bara 60 dollar, vilket ar ungefar 300 spann. Som hittat! Safstrom anlande till Sydney imorse. Det ar da som fan att hon alltid ska hinna fram forst, haha! Men det gor inget, for da raknar jag kallt med barhjalp for mitt bagage. Det ska bli sa skont att ses igen, for arligt talat, vi har sa mycket skoj tillsammans! Behovs liksom inga avancerade grejor, vi kan fula runt pa stan en hel dag och bara ha skitkul. Speciellt efter kinesmongoincidenten sa behover jag en kar van att svanga mina lurviga med! De saljer 4 liter bag in box vin for 50 spann har, sa det lutar at en liten dimmig afton pa fredag :)

Naval, nu ska jag svepa en kopp kaffe har och gora mig iordning for dagens utflykt. Kanns bra att antligen gora lite turistgrejor ocksa, ibland sa far man lyxa till det med sadant. Penguins, here I come!

Ta hand om er!

kramar


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin

Din mupp! tråkigt att han skule va ett sånt där as som jag hoppades på ..... men de hönder ju saker hela tiden! :) snart sitter du där med en hop ungar å e lönfet, då e du nog gla att han ville ha dig som sin nakenmodell ;)

sitter med helen hör brevid mig, vi har just slängt i fäger i mitt hår, möörkt.

ja sen ska ja traska till mitt andra hem gymet, (fråga helen omhon tycke rja e där för mycket.. ) haha., vi saknar dig här det vet du, men ja vad säger manm, grattis till dit första halvår outlandisch in Aussie land. saker händer h´är åxå.. men ja, inte fullt så roliga som för dig kanske ;P



hälsa Sä(l)fström när du ser henne!

mee misses you and helen do toooo!!



Love you honey! <3 <3 <3 all kärlek till dig! sista biten går ju alltid fort, så snart ses vi, på gott eller ont! aj! pussar!!

2008-10-29 @ 13:41:47
URL: http://malinbergner.blogg.se/
Postat av: Gudmoderen

Skönt att du är av med gubben. Du kanske får köra fasters bil igen om du aldrig, aldrig mer kallar den för Fiat. Det är en tjusig Seat Ibiza! Var rädd om dig! Du vet: Där hmhm går in, går vettet ut. Sägs det. Själv har jag ingen koll. Puss

2008-10-29 @ 16:17:41
Postat av: Ulrika

haha, ojsan hoppsan, ja det var ju ett tag sedan du hade fiat:en ja...skitsamma, i fortsattningen kallar jag den bara for en bla bil =)

2008-10-30 @ 01:59:15

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0