Var ar tvalen, syster?

Hejhej fran South Coogee!

Har faktiskt fixat jobb nu, borjade i mandags. Hittade en annons pa gumtree i lordagsnatt om  att Lush behovde X-mas casuals som hjalper till att paketera och sla in tvalar, badbomber, skonhetsprodukter m.m Foretaget finns ju hemma i Sverige ocksa, sa det ar ju en liten fordel om man behover jobb pa hemmaplan sedan. Iallafall sa drog jag ivag ett mail mitt i natten och de ringde redan i sondags och fragade om jag kunde borja dagen efter. Sa nu jobbar jag 08.00-16.00 (minst), mandag till fredag. Det ar forsta gangen nagonsin som jag har ett heltidsjobb och lediga helger som normalt folk. Kanns valdigt skont :) Lonen ar inte den basta, men inte heller sa javla pjakigt med tanke pa vad man gor. Det ar ratt soft att packa in sma snjasiga grejor som luktar gott och sedan sla in dem i fina julklappspapper. Man kanner sig som en liten tomtenisse i julverkstaden, valdigt gemytlig kansla over det hela. Lite monotont kanske, men man kan sta och dagdromma och klura pa massa roliga framtida projekt samtidigt. Borden ar dock lite laga och min gamla forslitningsskada i axeln gor att man kanner sig ganska tilltufsad i slutet av dagen, men det far man ta. Tar over en timme ut till fabriken, 2 bussar och 1 tag. Ska fixa veckokort imorgon, sa det blir en ganska billig slant for transport. Det basta med jobbet ar att Safstrom borjade dar idag - sa vi fular pa  tillsammans och drar massa tvalskamt och tiden gar faktiskt fort. Alla andra tror att vi ska sluta vilken minut som helst, men vi gillar't!  Man far generosa p[ersonalrabatter ocksa. Kommer jobba dar tills julrushen ar over, sedan blir det nog lite fruktplockeri...

Borjar bli finvader har nu, solen skiner varje dag och det ar komfortabel tamperatur. Ska planera in lite roliga saker tills helgerna, kanske till och med vagar hyra en bil for ett par dar och ta en weekend i Canberra. Stannade till dar en morgon pavag fran Melbourne till Sydney, men hann ju inte se nagonting da. Skulle va lite spannande, eftersom den ar uppbyggd enbart till syftet att vara huvudstad. Sa den borde ju vara perfekt...

Det kanske blir segling denna helg, far se vad som hander. Annars hanger vi nog pa Bondi beach eller nagon annan av alla fina strander har. Som ni hort sa har jag fatt tillbaka lusten att vara har ett tag till, tror det beror mycket pa att man kan slappna av lite nu nar man har en inkomst igen och dessutom fatt en paus fran backpacker-livet. Sa ja, det flyter pa harborta, mar bra av att ha lite dagliga rutiner och en ordnad vardag. Och enligt min egen meterolog pappsen sa ar det minusgrader och rusk hemma. Sa jag kan ju lika garna hanga kvar down-under ett tag...

Men faktum kvarstar - jag saknar er sjuukt mycket ibland, kan knappt barga mig tills vi ses igen :)

Kram och puss fran Ulrika

Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Madde

Hej tjejen! Kul att du kikar in på min blogg! Mmm, det är svårt vissa stunder att inte sörja ihjäl sig för att tiden försvinner och allt förändras. Det var fint vid din mammas grav. Det brann (som vanligt) ett ljus i stenes lykta och någon hade ställt dit ett vackert blomsterarrangemang. :) Ja, jag tror och hoppas att de som gått ifrån oss, håller ett öga på oss. Det kan kännas tydligt ibland, eller hur? Skoj att du fått heltidsjobb. Låter mer än bra bruden. Är glad att du klarar dig så bra där borta, önskar jag kunde knäppa med fingrarna och hälsa på en stund. ;)



Ta hand om dig nu. Vi hörs! Massor med kramar. Madde.

2008-11-16 @ 23:03:52
URL: http://sokratess.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0