Att dela rum med Mel C

Har inte haft nagon lust att plita har pa ett tag, har genomgatt en allmant forvirrad och gradaskig fas senaste veckan.

Kom till Sydney forra fredagen, Safstrom var valkomstkommite. Vi bodde i Kings cross forsta natten, pa ett hostel som nastan fick mig att borja grata - fy fan vilken javla misar! Kings cross ar for ovrigt syndarnas naste - Tuttiga dagtids-strippor i granderna, uteliggare som snaskar halvatna burgare fran trottoarkanten, en och annan formiddags-alkis samt orakneligt antal extrembogpar som huserar pa stadens gator. Och det blir annu varre om natterna. Vi gick ut pa kvallen eftersom det var Halloween, har aldrig i hela mitt liv blivit sa javla trakasserad av folk fran hoger och vanster. Det slutade med att vi gick hem, Sarra och jag. Fick inget bra forsta mote med Sydney och kande mig allmant ynklig nar jag krop ner i min slitna sang och somnade till fylleskralen pa gatan utanfor...

Dagen efter lyckades vi fixa ett house share ute i Coogee, ratt nara Bondi beach. Kande att vi var trotta pa backpackers och hostellivet, sa vi var valdigt excited nar vi akte ut till South Coogee. Men som alltid nar jag ar i farten sa blir det inte riktigt sadar javla bra som man tankt sig...

Vi ar nu inneboende hos ett sisadar 150 ar gammalt par, betalar tillsammans 6000 kronor i manaden for ett gemensamt rum pa overvaningen. Rummet delas ocksa med Mel B, Mel C, Emma, Geri och Victoria samt Cleopatra-ganget. I tavelform, kanske bor tillaggas. Dessutom sitter det mjukporr i 80-talsanda overallt ocksa, tydligen sa har farfar fossil varit fotograf i sina dar. Karringen i huset ar en riktig...karring. Farmor Hitler har vi valt att kalla henne for. Varje dag ar det ett evinnerligt gormande om det ena och det andra, allt som oftast ber hon sin man att halla kaften eller gar runt och letar fel med lykta och ljus. Pa tal om ljus, sa far man knappt anvanda det i detta hus. Hon springer runt som en javla glodlampspolis och hotar med att hoja hyran om lyset ar pa i ett rum nar ingen ar dar. De sjalva anvander tv:n som enda ljuskalla, dar sitter de forovrigt ungefar 14 timmar om dagen. Minst. Sa ja, vi famlar runt har i morkret och forsoker fa ordning pa saker och ting. Fick oss en avhyvlig haromdagen for att det var stokigt i VARAT rum och idag hittade karringen pa en ny regel om att  om vi anvander koket pa nedervaningen sa maste vi ata dar ocksa, istallet for pa overvaningen dar vi bor. Pensionarshelvetet har uppenbarligen for mycket fritid. Dessutom luktar det aldreboende har i huset, i basta fall. En kommentar som klacktes en gang nar vi atervande hit efter en promenad var : " Ar det nan som har skitit eller lagar dom mat?" Pa den nivan ar det.

Ska bo i darhuset till 28:e november, sedan blir det nog att bege sig till en fruktfram ute i outbacken. Kanner att jag behover lite lugn och ro, orkar inte vara bland massa folk och bilar och skit hela tiden. Sinnesfrid ar vad froken Forsten efterstravar.

Har varit pa vippen att boka en hembiljett, borjar langta efter en normal organiserad vardag igen. Sverige erbjuder faktiskt manga mojligheter och jag ar taggad pa att borja plugga eller jobba pa nagot descent stalle. Har fatt nog av att lalla runt, aven om denna tid harborta har varit valbehovlig. Men det kanns som att jag fatt ut det mesta av landet nu, matt pa upplevelser, kulturen, platser och framfor allt folket. Kringflackandets tid ar forbi. Har bara en del av ostkusten kvar, sen ar jag nojd. Men som sagt, lite fruktplockeri for att skingra tankarna - Sverige finns ju kvar. Man kan inte kasta in handduken hur tidigt som helst. Men ja,d et har blivit mycket grubblande och funderande senaste tiden.

Har sett operahuset nu, det var ju ocksa en flopp. Det ar litet och pissgult, sa nu vet ni det. Sa slipper ni aka hit och sta med skagget i brevladan som Safstrom och Forsten gjorde.

Idag har vi hangt pa en liten strand - kan inte stava till namnet, men vi kallar den for "Mar-du-bra-beach" (jotack, det ar jamna plagor...) Jag brande ansiktet och ser ut som en jattetomat, men det var atminstone en harlig dag. Jattestora vagor som vi plaskade runt i, skoj skoj!

Lagade kangurukott, korv och majskolvar till kvallsmat, det blev forjavla gott faktiskt. Sedan blev det utgang vid Coogee beach, trevlig stammning och inte sa draggigt. Gratis moderatbubbel med nagra pajsare, sedan pumpkinbus hem - det ar en buss som skjutsar hem ungdomarna gratis, uppskattad service. Och nu sitter jag har med en latt huvudvark, borjar bli dags att tanka pa refrangen...

Ha det fint hemma, och vem vet, vi kanske ses snart?

Puss, kram och varma tankar /Ulle rodfejs


Krafsa ihop lite ord till mig :)
Postat av: Malin

Hej söta böna!

Du, plocka frukt rensa tankarna å kom inte hem än. du kastar aldrig in handuken för tidigt det vet vi, njut av alla stunder så gott det går!!! själv sitter ja hos rickard i uppsala å är snart full andra dagen i rad. gudars. det kommer så många fler dagar som dom här så längta inte hit. visst saknar jag dig det vet du! men resan är upp och ned,de vet vi, ät furkt tills du spyr en dag åt mig will ya! :) du ja måste kissa.. måste ju tyvärr säga att ja prövade lite mörkt kött igår.. hahaha.. inte illa. ja.. näst agång vi pratas tar vi det. men de e inte att längta hem för. jag ska nog göra dumheter när du väl e hemma åxå va så säker ;P haha..



Älskar dig bejb! å Helen slänger med en kyss! rickard gick efter is men han slänger nog med ett hångel ;)



just tell me were when and I'll be there.

<3

2008-11-08 @ 19:53:08
Postat av: Tessan

Du är bäst gumman! Du vet att du kan ringa mig när som helst! Love you darling <3

2008-11-09 @ 12:41:37
URL: http://tessanlundberg.blogg.se/

Kommentarer, bitte!:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0